Men det er selvfølgeligt noget .NET og PHP folk kan diskutere i uendelighed. Og som jeg sagde kommer det nok mere an på programmøren end teknologien.
Enig!
Men jeg mener ikke at PHP er underlegen i forhold til ASP.NET når det kommer til hjemmesider.
De har forskellige kvaliteter.
Og som en lille sidebemærkning vil jeg lige sige, at jeg ikke kan forstå at det altid er denne diskution folk tager op, og ikke database-problemet i stedet for. PHP-folk bruger i langt de fleste tilfælde en MySQL-database som nemt kan være dobbelt så langsom som en Microsoft SQL Server, og så er det jo klart at ASP.NET virker hurtigere end PHP når PHP spilder al den tid på en langsom database
Uenig.
Vi snakker igen pærer og bananer når vi snakker MySQL vs SQL Server.
Her er MySQL (ihvertfald som de fleste bruger den) mere simpel og let end SQL Server er det.
Når vi snakker om transaktioner aner jeg ikke hvordan MySQL performer, det har ikke været fuldt understøttet så længe og jeg har ikke læst så mange test resultater (som jeg kunne stole på).
Min erfaring siger mig at til web projekter (mange læsninger, få skrivninger) burde en MySQL kunne følge med en SQL Server ... ja faktisk overgå den i hastighed.
Ydermere er MySQL rimelig nem at sætte op så den scalerer, og jeg tvivler på at SQL Server er det samme, men ved det ikke.
Men en nybegynder som roder med gratis MySQL server, kan sikker lave en løsning som ikke når sokkeholderne på en løsning som en prof udvikler på en SQL Server.
Jeg er sikker på at MySQL bliver ved med at stå stærkt, da de efter hånden har en rigtig database med det hele (transaktioner, stored procedures ...), og stadig meget flexibelt (du blander tabeltyperne efter behov) og derfor meget hurtig i hænderne på en der ved hvad han laver.
På samme måde er SQL Server absolut heller ikke noget lort, selv om den kan være lidt tung. Det kræver dog at den også er i hænderne på en der ved hvad han laver.
Spørgsmålet er så måske bare:
Hvilken server yder bedst hvis den er i hænderne på en nybegynder?
Eller ... hvilken kræver mest tuning og viden for at fungere tilfredsstillende?
Jeg kender ikke svaret.