nyt udseende til selvskrevne programmer

Tags:    programmering

hmm det er nu lykkes mig at skrive mit første program i c++ det er en "regne maskine" der kan udregne arealet af en treakant ! :P Men det skal åbnes i kommprompt for at virke kan nogen give mig en forklaring på hvordan man laver et flot "interface?" tror jeg det heddder i stedet for det grimme sorte vindue???? hvis i forstår?

Indlæg senest redigeret d. 13.07.2006 15:08 af Bruger #10237
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
... og det skal så også nævnes, at netop på grund af at Win32 er et C API, er C++ framework som Smartwin, Gtkmm og Qt generelt mere produktive, mens du med Win32 har fuld kontrol.

Hvis du er interesseret i at høre om andre, så skriv det, og jeg vil prøve at hjælpe. Et lille uddrag mere:

"Som navnet måske antyder, er Win32 programmering ikke aktuelt for Linux-brugere, da det kun er muligt at kode på Window-styresystemer. Her er det til gengæld også muligt langt ned i rækken af versionsnumre. Hvis man ikke benytter Windows som styresystem, skal man i stedet lede efter et framework, der virker på begge platforme (og i de fleste tilfælde på endnu flere) til at lave sine applikationer i. Eksempler på sådanne er Qt, Gtkmm mfl.

Men hvis man derimod er Windows-bruger vil mit råd være, at man først skal være fuldt fortrolige med Win32 inden man begynder at programmere i andre framework, når man først forstår hvordan Windows arbejder og - i det mindste - kender til de mest elementære begreber. Det vil også lette dit arbejde senere hen med et andet framework."

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2006 00:02 af Bruger #7788
Og efter det er dette den bedste gratis tutorial, der er mere generel: http://www.winprog.org/tutorial/

Bemærk, at Win32 API'et ikke er et C++ API, men et C API. Her er et lille uddrag af en artikel, jeg aldrig er blevet færdig med:

"Windows’ API er det laveste level af kommunikation mellem Windows og selve applikationen, ligesom Assembler er det for programmeringssprog (når du ikke medregner maskinkode). Det betyder, at hvis du programmerer i et andet framework - såsom MFC, Smartwin, og endda også nogle af de andre programmeringssprog (såsom Delphi, Visual Basic) - vil din kode blive omskrevet til Win32-kode, som Windows så kan læse og udføre. MFC, Smartwin, Delphi, Visual Basic osv. er altså bygget ovenpå Win32 API´et."

Det er egentlig synd, at jeg aldrig har fået skrevet den færdig, men jeg tror, at jeg vil prøve at ændre lidt i den og ellers se, om den kan godkendes :)

Tak mathias.. :P

Michael det lyder meget spændende men jeg tror det skaluddybes mere før jeg helt forstår det du skriver da jeg stadig er ny til alt det her :D

Ehh Forgers Guide er til sproget c og jeg bruger c++ ??? gør det noget?

t