Windows forms..!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej...

Jeg ved ikke hvordan man laver Windows forms i c++ jeg har læst om det på nettet men der var ingen info om hvordan man lavede det kan nogen hjælpe...?

//Andreas

18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bliver nødt til at forklare dig.

Okay det jeg ikke kan forstå er hvordan windows forms virker og hvordan man laver dem jeg er kun 12 og ikke god til engelsk!

Okay. Størstedelen af dokumentation og andet materiale til programmerings og -sprog er engelsk. Jeg tror kun der findes nogle få .NET bøger på dansk (dem af Michell Cronberg), og ingen af dem er omkring Visual C++ (Managed C++).

Jeg er ved at færdiggøre den første artikel i en serie om Windows Forms, men det er med C#. Hvis det skal være Visual C++, tror jeg at videoerne er det bedste materiale pt.

Windows forms i C# er jo let hvis men bruger det inbyggede!

Hvis du mener, at det er drag 'n' drop der gør C# let, så vil Visual C++ (med Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition, ihvertfald) også være let.
Jeg vil råde dig til at kigge på de videoer, jeg linkede til i min første post.

Hmm jeg vil lave programmer med windows forms der skal kunne køre uden .net er installeret!

Det kan man ikke.

Det kan man ikke.

Det kan man da i hvert fald. :)

Du skal hente Microsoft Platform SDK, ændre nogle settings og derefter åbne et konsol app project i Visual C++. Dernæst får man nu en radiobox med mulighed for at åbne et Windows Application Project, hvorefter et C++ Windows Applikation projekt åbner sig (dog uden GUI).

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualc/usingpsdk/

Jeg foretrækker dog selv at bruge en anden compiler end MS' Visual, som for eksempel Borlands 5.5 C++ Compiler ( http://www.borland.com/downloads/download_cbuilder.html ), og så kompilering via command line. Så bruger jeg UltraEdit-32 til redigering.

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2006 11:27 af Bruger #9394
<< < 12 > >>
t