Design Vurdering

Tags:    grafik webdesign

Hey.
Jeg vil have høre noget konkstruktiv kritik om mit lille eksperiment.

http://nadafear.dk/springgym/v5/index8.php

den gamle version er bare www.springgym.dk

Ok design, dog har jeg et par kritik-punkter/spørgsmål:
1. I toppen er der et lille område med et logo i højre side. I venstre side er der et kæmpe stort felt med opdateringer. Dette felt vil jeg mene ikke er så strengt nødvendigt at det skal være det første man ser når man klikker ind på siden. Den burde være mindre og placeres under boksen "nyt". Logoets plads, synes jeg skal have samme bredde som hele siden.
2. Login-boksen virker meget stor og meget tung at se på. Denne burde nok gøres noget smallere.
3. Jeg kan i kildekoden se at du bruger et baggrundsbillede, dette kan man næsten ikke se. Tror du skal overveje nødvendigheden af denne.

Udover de nævnte ting synes jeg designet er rigtigt godt, med massere af pontientiale.

Det første sted man normalt ser på en side når man kommer ind på den, er i toppen venstre side, så jeg synes du skal smide logo'et i den side. Der vil man også nemmere se det. Jeg så det fx ikke før jeg læste det Nick skrev med at det var i højre side :S (havde dog os kun været inde hurtigt!).

Ellers synes jeg den ser meget bedre ud end den gamle!

Det er sku heller ikke meningen at det skal være traditionelt.. jeg tror jeg holder ved designet..

Det er sku heller ikke meningen at det skal være traditionelt.. jeg tror jeg holder ved designet..

Selvom det er utraditionelt, bør det stadig være let at finde rundt i.

En hjemmeside læses som en bog. Fra venstre mod højre og opppe fra og ned. Det giver ikke mening at starte med afslutningen, hvorefter titlen kommer og straks derefter indholdet og til sidst introduktionen.

t