Hjælp...!

Tags:    c++

Hej jeg er andreng på 12 år...

Jeg søger en god tutorial til C++ og gerne på dansk!

Jeg vil blive en stor programmør så det må gerne være en tutorail med en masse fra bund til top!

På forhånd tak!

Haha. Køb dig en bog. Accelered C++ eller C++ standard library. Sådan lærer du bedst.
Good Luck med din fremtid som stor programmør!!

PS. http://links.sigsys.dk har lidt C++ links nederst på siden. Se om du kan bruge dem, ellers tjek de danske artikler her på udv.dk.

Haha. Køb dig en bog. Accelered C++ eller C++ standard library. Sådan lærer du bedst.
Good Luck med din fremtid som stor programmør!!

PS. http://links.sigsys.dk har lidt C++ links nederst på siden. Se om du kan bruge dem, ellers tjek de danske artikler her på udv.dk.

Tak...

kl:evil:

Jeg er ked af at måtte sige det, men man bliver altså ikke en "stor" programmør af at kunne enhver tænkelig funktionalitet i C++. Man bliver det heller ikke af at kunne alle programmeringssprog. Man bliver derimod en "stor" programmør af at vide hvordan man skal bruge sproget til udføre komplicerede opgaver.

Tag f.eks. Krak, Tror du at du ved kun, at kunne et programmeringssprog kan kode deres ruteplanlægnings funktionalitet? Enten skal du være uhyre kreativ (bør du egentlig være alligevel!!), eller også skal du have viden om hvordan man rent faktisk programmerer sådan noget.

du skal naturligvis lære et programmeringssprog først, men jeg synes ikke du behøver at lære alt i det.

når du så kan god håndfuld funktionalitet, så kan du jo studere noget algoritmik og datastrukturer. Der findes en bog der hedder "Foundations of Algorithms" af Richard Neapolitan, den kommer meget omkring, er meget pædagogisk, og til tider også morsom.

når du har læst det første kapitel i den, kan f.eks. løse problemet "Tårnet i Hanoi". Det er ret simpelt når man ved hvordan, Jeg løste det på 9 linjers kode (inkl. 2 tomme linjer for læsbarheden!)

//Troels

kanon, at du vil igang med det så tideligt, synes jeg : ). jeg giver derudover troels ret. og tak for bogtippet troels. den er købt!

Hmm for det første...

Hvor kan man få bogen og en den dansk eller engelsk for hvis den er engelsk skal jeg nok ikke købe den nu!

den er engelsk, ser det ud til.

ja den er på engelsk, jeg må dog lige korrigere mig selv, det er først efter andet kapitel at da kan løse tånet i hanoi. Første kapitel handler om tidskompleksitet. Andet kapitel handler om teknikken "Divide and Conquer"

//Troels

t