Brug af Templates

Tags:    php

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i hvordan man kan bruge templates til at skille PHP-kode og HTML-kode fra hinanden, men kan ikke få skidtet til at virke.

Jeg bruger Templateklassen fra et PHPBB-forum, da jeg ofte bygger mine sider op omkring dette forum.

filen template.php (Fra PHPBB-forum)
Fold kodeboks ind/udKode 

filen view.php
Fold kodeboks ind/udKode 

filen view.tpl
Fold kodeboks ind/udKode 

Der sker intet når jeg kører view.php!... Nogen ide hvorfor?

Indlæg senest redigeret d. 10.07.2006 18:18 af Bruger #10228
7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kunne tro det er fordi at den kalder en function der hedder make_filename og i denne funktion tilkaldes en anden funktion (phpbb_realpath) der genererer en sti til filen. Kunne være det er der den slår fejl...

Simple Template er sagen syntes jeg.
Et template system som forsøger at adskille html og php, bliver altid lidt bøvlet, og det behøver ikke være formålet med et template system.
Et andet formål kunne være at man kan lave templates og at de caches på en intelligent måde.

Men det er nok bare mig der er noget galt med.

du kan også tjekke x-template, eller smarty.

Du skal start outputtet med $template = new Template("./");

Done, men stadig ingen output....

Jeg kan anbefale Smarty (smarty.php.net). Den minder om PHPBB's template engine, men har mange flere features, bruger caching, og har meget fyldestgørende dokumentation på hjemmesiden.

Jeg har kigget lidt på Smarty og fået et simpelt system til at virke. Tror jeg fortsætter med denne, da dokumentationen på deres website er god. Takker for hjælpen allesammen.

t