Ja, hvordan har i lavet det?
Har et logind system, hvor jeg har lavet en "Glemt adgangskode"-funktion... Her indtaster man sin e-mail, og koden checker herefter om mailen findes i databasen, gør den det, sender den brugernavn og adgangskode til mail-adressen... Men nu har jeg været så 'smart' at md5 kryptere alle passwords, så det bliver en PÆNT lang adgangskode, og det ser heller ikke pænt ud... Ville derfor høre hvordan de sider der sender ens almindelige (ukrypterede) password gør? Har checket bl.a. komogvind.dk, netdating.dk, dkbn.dk, og alle disse sider sender mit ukrypterede password til mig... Hvordan? - Gemmer de også det ukrypterede password i en database, eller kan de dekryptere passwords til brugerne?
En anden måde jeg har overvejet at gøre det på er som her på udv.dk... Men synes det er hamrende belastende for folk som ikke checker deres mail hver dag, at andre folk kan ændre deres passwords - og brugeren derfor kan risikere ikke at kunne logge ind med deres normale password... Det er da ikke specielt brugervenligt....??!! ( - Ikke for at genere din side KasperTSW
- ved godt det problem aldrig vil opstå på udv.dk, da udviklere checker deres mail hver dag, og derfor ville finde ud af at deres password er ændret - men det gør alkoholikerne på mit site altså desværre ikke
)
Men hvordan vil I anbefale at jeg gør... Der MÅ da være andre som har lavet en "Glemt password"-funktion...
Indlæg senest redigeret d. 09.07.2006 22:31 af Bruger #5601