webserver

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
jeg har programmet iss som er en webserver der følger med windows. mit problem er at det kun er alle der har den samme ip adresse som mig der kan se indholdet jeg har lagt ind på webserveren. så ville jeg høre om man kunne gøre et eller andet så det ikke kun er dem med samme ip adresse som mig der kan se indholdet men også alle andre. håber sådan at i kan hjælpe.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at få den på nettet skal du have fat i et domæne, og en dns server.

Tjek gratisdns.dk, og evt dyndns.org hvis du ikke har et domæne.

Der kan du pege et domæne på din ip adresse.

Du kan se din ip adresse på f.eks. myip.dk

Hvis du har en router, skal du sørge for at den fører port 80 over til din server/pc.

hvis det bare er lidt for sjov behøver du ikke domæne så kan du bare køre med din ip hvis folk udefra skal se den, men hvis det skal være mere seriøst skal du nok have et domæne. men for at føre port 80 til din computer skal du først have fast ip fra din router, find et sted du kan gøre det i din router,
du skal også bruge din mac adresse til at få fast ip med denne findes ved at gå ind i kommando prompten og trykke ipconfig /all og så skulle du kunne finde ud af det. når du har gjort det finder du et sted i din router hvor du kan videre sende port 80, dette hedder på nogle routere virtual server, det skriver du din ip lokalt og så port nummeret. prøv det og skriv hvis du skal bruge mere hjælp

Hvilket indhold taler du om, det blir du nød til at uddybe!!! Også vil jeg da sige at jeg kan sagtens se din side og jeg er sikker på at min IP ikke er den samme som din. Mere information, hvis der skal hjælpes!

MVH Karsten "MegaJoy"

den side jeg snakker om er ikke den side som jeg skriver i bunden af mine beskeder. det er kun et forsøg jeg har gang i.

Det er fordi IIS kører som localhost på din computer.
Din computers localhost ip adresse er altid 127.0.0.1, loopback.
Du skal sætte IIS op til evt at køre over dit netværkskort i stedet.
Jeg aner ikke hvordan det skal gøres i IIS, men jeg kan da anbefale dig at prøve Apache i stedet.

hvordan gør man så i Apache

Installer til alt:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Tutorial til at gøre det:
http://www.expertsrt.com/tutorials/Matt/install-apache.html

Hvis du vælger installeren, ville jeg også læse tutorialen for at få lidt insight

Indlæg senest redigeret d. 13.07.2006 11:41 af Bruger #6546
jeg har lige prøvet jeppe dyrby. apache virker fint men jeg kan ikke få den online på www.

hvordan fører man så port 80 over sin pc

<< < 12 > >>
t