Telnet i C++ ?

Tags:    c++

Når man skriver som man gør i Cmd/ms-dos
så skriver man:

system("START CALC");

Men hva hedder det hvis man skal skrive i telnet?

har lavet den her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil gerne kunne skrive i telnet fx.

open irc.quakenet.org
nick blablabla
user blabla bla.dk irc.quakenet.org :bla bla
pong : (og så MÅSKE den PING man for)

Tak.

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2006 06:29 af Bruger #10179
I stedet for at lave det på den måde, så synes jeg at du skulle lave det med WinSocket, det er dog en del sværer, men til gengæld lære du noget mere...

Kan man sammen med det lave en "ping funtion" Sådan pinger Quakenet ca. en gang i minuttet, så den ikke logger af prg.
Anmodning not respondet ?

Ps: Det er jo en client jeg laver, ikke en server.

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2006 17:05 af Bruger #10179
Brug winsocket, Altså det er jo IRC serveren der pinger dig som du så skal ponge igen. Så du skal bare lave et tjek på noget ping og derved sende en pong igen. Sådan mener jeg det er. Læs RFC'en.

Ja, men det jeg prøver på er at få den til at Ponge Automatisk tilbage(eller bar engang i minuttet.) Så jeg kan køre Flere klienter på samme tid: Altså man kan køre alle de Clients man vil! Så man kunne lave et lille program der hurtigt Kan skaffe L-bot!

hmmm jeg tror ikke rigtig jeg forstår. Så skal du da ud i noget multitrådet programmering også.

ander da ikke hvad det er :P

Jeg vil/skal:

Lave et Program det Åbner irc (quakenet.org) i telnet, "registrere sig" altså skrive NICK, USER, PONG :ip
og så skal den pinge ca. hvert ene minut, sådan at man kan være på masser af gange (cloning), så at man hurtig kan skaffe
en bot til sin Cannel, og så når man har den bot kan man jo bare tage alle "ildene" væk igen så Quakenet ikke banner ens ip for conning!

t