Kommandoer til min tagwall

Tags:    php

Hej!
Jeg har lavet nogen kommandoer til min bot som man kan bruge i min tagwall..

Men mit problem er, at når jeg feks. skriver: /brb, så skriver den godt nok det helt rigtigt, men når jeg så bare skriver noget som IKKE er en kommando, så skriver den stadig væk /brb kommandoen.. Hvad skal jeg gøre for at den ikke gør det?

Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ville det ikke være mere overskueligt at strukturere koden i en switch-case i stedet?
Og i øvrigt, er det ikke meningen at tekst skal være en variabel eller en streng? ... dvs. tekst i forbindelse med $vis[tekst].
Hver efterfølgende if-sætning burde vel også være en "else if", da udtrykket stående i den sidste else ellers altid vil blive udført?

Fold kodeboks ind/udKode 

prøv det.,

[code]mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst, ip) VALUES ('$_POST[navn]', '$dato', '$tekst', '$ip')");
}
$tekst= $_POST[tekst];
if(strpos($tekst, 'hej')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Hej $navn.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'brb')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', '$navn er ikke til stede.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'hejsa')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Hej $navn.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'fuck')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', '$navn snak ordenligt!')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'klokken')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Klokken er lige nu $klokken.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'ses')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Farvel $navn, jeg håber at du vil komme igen.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'smutter')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Farvel $navn, jeg håber at du vil komme igen.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Bot')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Ja $navn?')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'back')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', '$navn er tilbage.')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Dolph')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Ævl og bævl , det er det eneste der kommer ud af din mund! ')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Hej dolph')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Hej $navn dit røvhuld')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Regler')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Liste over regler :<br><br>
<b> 1. Ikke spamme i tagwallen = Tags slettes og du vil blive lukekt og banned.<br>
2. Ingen racisme = slet<br>
3. Ingen reklame for din egen side = slet tag / mist af mønter. og hvis du bliver ved mister du din bruger!</b>')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'regler')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Bot', '$dato', 'Liste over regler :<br><br>
<b> 1. Ikke spamme i tagwallen = Tags slettes og du vil blive lukket og banned.<br>
2. Ingen racisme = slet<br>
3. Ingen reklame for din egen side = slet tag / mist af mønter. og hvis du bliver ved mister du din bruger!</b>')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'arto')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Arto er for bøsser og andre væsner')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Arto')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Arto er for bøsser og andre væsner')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'Ninja')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Helt stille som en Ninja')") or die(mysql_error());
}
if(strpos($tekst, 'ninja')!==false)
{
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, dato, tekst) VALUES ('Dolph', '$dato', 'Helt stille som en Ninja')") or die(mysql_error());
}
}
[/code>

an du smide dine egne ind, bare nogle forslag.

t