validering og DropDownList postback

Tags:    asp.net

Jeg har et problem omkring validering på min side. Jeg har nogle kontroller i et datagrid jeg gerne vil validere. Jeg gør brug af de indbyggede valideringskontroller (i ASP .NET 1.1). Dette virker såmend også udemærket idet knapper bliver "inaktiverede" ved fejl i validering. Problemet opstår når en drop down list jeg har laver post back, så gør denne det og ignorerer valideringsfejl.

En metode var selvfølgelig at slå auto post back fra og så have en knap til at håndtere post back fra drop down, men vil heslt undgå dette da det vil resultere i mange knapper på en allerede fyldt side.

Har fundet nogle andre artikler på google og fejlen skyldes måske noget i frameworket??

Nogen forslag til at omgå dette valideringsproblem??

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Niels,

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit problem korrekt, men hvis det er fordi koden fra din eventhandler til din dropdownliste bliver udført selvom siden ikke er valid, så kan du bruge Page.IsValid til at tjekke dette, og undgå at udføre koden i tilfælde af at siden ikke er valid :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ellers sæt CausesValidation = true, mener den skal sættes til true, hvis du har autopostback = true..

/JJ

t