Ændring af mysql indlæg i et nyhedsscript

Tags:    php

Hey folks.
Jeg har fået lavet mig et nyhedsscript som virker næsten som det skal.
Jeg kan poste og slette beskedder.
Det sidste jeg mangler nu er dog at kunne ændre i de nyheder der er lavet.

Nogen der har et forslag til et simpelt script der kan ændre i et mysql indlæg ?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan lave en form der ligner din post men har et hidden felt kaldet nyhedsid, så der hvor du viser dine nyheder med mulighed for at slette dem kan du tilføje et edit link der sender nyheds id'et i query til din edit side der henter nyhedne og udfylder formen og det hidden felt og i stedet for insert har u en update som foreslået af Jonas hvor du lige husker at skrive WHERE nyhedsid=".'$_GET['id']."'" på så du ikke opdatere alle nyheder på en gang.

Hvis du vil have en mere præcis løsning må du jo nok poste noget kodet.

Ved ikke lige hvad du gør galt. Men lige et lille tip. Istedet for $tekst = str_replace("\\n", "<BR>", $tekst); kan du bruge $tekst = nl2br($tekst);

$query = "UPDATE nyheds_tabel SET tekst = $tekst";
mysql_query($query);

Noget i den retning.

<?PHP
$db = mysql_connect("localhost", "x", "x");
mysql_select_db("x", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT username, dato, tekst FROM forside ORDER BY id DESC");

if ($skriv){
$tekst = str_replace("\\n", "<BR>", $tekst);
$dato_array = getdate();
$dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["mon"] . "-" . $dato_array["year"];
mysql_query("UPDATE forside SET tekst = $tekst";
}
?>

Jeg har nok mixet det på en forkert måde, det er faktisk sådan et den del jeg havde hvor jeg kunne slette er blevet væk (Det er et meget gammelt script jeg skal bruge igen).

Jeg har taget den del der viser forsiden og blandet den med den del der insætter en nyhed.

Nogen der har et forslag til hvad jeg har gjort forkert ?
Jeg har en while sætning lidt senere der laver echo data.

Det virker for så vidt fint så længe de er skildt ad men ikke når jeg samler dem :S

Bed om omdefinering hvis jeg svær at forstå

ok tak :)
Men der er stadig hvis hjemmeside :S det er lige som om at når.

mysql_query("UPDATE forside SET tekst = $tekst";
og

$foresp = mysql_query("SELECT username, dato, tekst FROM forside ORDER BY id DESC");

er inde på samme tid så laver den fejl.

Hvis jeg skal have dem ind som variabler der bliver kaldt på et tidspunkt istedet hvordan skulle jeg så skrive dem ?

Du kunne jo evt. skrive hvad den laver fejl i , i stedet for bare at sige den laver fejl.

Jeg mener dog stadigvæk at det må være en fejl at din Update ikke har en where, og rent faktisk hvis det er en indsætter burde du bruger INSERT syntaksen.

Skrev jeg ikke at fejlen er hvid skærm sry.
Som om at de to konflikter med hinanden men uden det er så meget så den kommer med fejl meddelelse.

kan du komme med et forslag for jeg er totalt lost og totalt forvirret lige for tiden kan slet ikke finde hoved og hale i den kode mere S:

t