Billede fjernelse-Php

Tags:    programmering

Jeg har et gallerisystem hvor billeder uploades til webhotel, og den eneste måde de fjernes fra fremvisning, er at slette dem fra webhotellet.
Derfor ønsker jeg et script(php), der ved angivelse af billede, sletter det fra webhotellet.
Jeg anvender en administrationsside, og det skal være muligt at slette derfra.

Jeg er relativ ny i php-verdenen, så det ville være dejligt hvis en ville udforme koden for mig, tilføjer gerne flere point- om nødvendigt.

- Jeg håber virkelig en vil tage tid til at hjælpe, vil blive utrolig glad, og takker allerede mange gange på forhånd :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Noget i retningen af det her?

Fold kodeboks ind/udKode 

Så laver du en slet.php hvor der står
Fold kodeboks ind/udKode 

I slet.php skal du selvfølgelig lave noget sikkerhed så alle ikke kan slette dine filer.

200 UP er det maximale du kan give her på udv, så mange points vil man måske udlove hvis du ville have en til at lave hele dir galleriscript, plus en hjemmeside dertil (sådan cirka :D). Men hvis du allerede har en administrations-side, så er det jo bare at bruge funktionen unlink (http://php.net/unlink) og slette filerne med. unlink('sti/til/fil.jpg');.

Hej !
- Tak for hjælpen, men det eneste jeg skal bruge er en liste over de tilføje billeder, og en "slet" tekst der fjerner dem fra webhotellet :)

Mange tak for hjælpen ! :D

Jeg er utrolig glad for det gennemførte svar du leverede, og det fungerer fuldt ud korrekt!
Jeg er virkelig taknemmelig over dette svar, de 200 point er dine.
Du skal endelig sige til hvis der er noget jeg kan være behjælpelig med, det er dog mest grafikken jeg mestrer.

Mange tak !

t