Bruge variable som filsti?

Tags:    php

Howdy!
Jeg har en variabel, som indeholder en filsti, jeg gerne vil åbne. Den kode jeg har lavet kan jeg ikke få til at virke.

file-get-contents funktionen, genkender ikke variablen, som en filsti... men den indeholder en filsti, og filstien findes på serveren.

Nok snakken, her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

hvad er det jeg har lavet af fejl? Fejlen den giver er på en linie, hvor jeg har mit file_get_contents funktion.

Håber i forstod mit problem :)

Best regards Rune B

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette er egentlig bare et skud i tågen, men mangler du ikke "" rundt om variablen?

Så det bliver:
Fold kodeboks ind/udKode 

Koden fejler ikke noget, der er noget galt med filen eller stien... hvad end du siger :)
Hvad er værdien af $_POST["yahoo"], og hvad siger fejlen?

Jeg går ud fra at det er noget i stil med:
Warning: file_get_contents(yahoo/????.txt): failed to open stream...

At du får fejlen i den linje, har stadig noget at gøre med det som variablen indeholder. Den har intet problem med at finde variablens værdi, men derimod med at finde den sti som variablen peger på. Ergo må der være en fejl i den angivne sti.

Prøv, som jeg sagde, at udskrive $yahooname for at se hvad der rent faktisk står i den, og så bagefter sammenholde med den rigtige fil-sti, og så se om det passer.

Det er et let købt forsøg, men prøv en backslash i stedet for en skråstreg?

Nej det skal være en skråstreg, når det er i en url.

Jeg ville mene at du skulle fjerne mellemrumne mellem . og din variabel.

Fold kodeboks ind/udKode 

og eventuelt prøve at udskrive $yahooname på skærmen for at se hvordan den egentlig ser ud.

Howdy, og tak for svarene...

men de virkede ikke... :/

Fejlen kommer i denne linie:
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg mener selv at det er der hvor jeg skal angive fil-stien, at problemet er.... Der hvor jeg skrev variablen($yahooname), der er fejlen... Jeg ved ikke hvordan man får den til at finde du af at den skal tage stien fra min variabel...

^^er lidt rodet formuleret, håber i forstår...

Best regards Rune B

Jeg har både udskrevet POST inputtet, og jeg har udskrevet variablen som indeholder stien.

DEN PASSER??!! jeg har dobbelt tjekket!!

Det her er den del af programmering jeg hader... når man ikke kan finde fejlen! :|

Her er fejlen den giver:
Fold kodeboks ind/udKode 

Yahoo!

Fandt fejlen!

Jeg har manglet et 's' i min fil-sti....

Da jeg fixede det... så havde jeg åbenbart glemt at fjerne mine ' omkring variablen sådan så den troede at $yahooname var stien, og ikke indholdet af den...

Men nu virker det!

Så jeg siger mange tak for svarene! og i får hver jeres del af up'erne...

Best regards Rune B

t