Fejl besked på samme side

Tags:    php

Hvordan får jeg fejlkoden til at fremgå på samme side som formularen, uden at slette felterne gæsten har indtastet?

Fold kodeboks ind/udKode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har et lille eksempel? Det skal lige siges at det er fra mit kommentar system!

Fold kodeboks ind/udKode 

Det retter du bare lige til, også indsætter du det hvor end det skal stå når man har klikket på din knap i din form feks..

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2006 16:17 af Bruger #10083
Hvordan får jeg fejlkoden til at fremgå på samme side som formularen, uden at slette felterne gæsten har indtastet?

Fold kodeboks ind/udKode 

Du bliver nødt til at hente det tekst der er skrevet, og så sætte det ind i felterne igen. (hentes fra $_POST).

jeg finder det noget spekulativt at du har både en header som jo redirekter til en helt anden side og altså afslutter det script den er skrevet i og en exit som også afslutter scriptet i anden linie af din function, skal ikke udtale mig om det er muligt at få php til at ignorer effekten af de to ting til senere men det du har skrevet gør det ihvertfald ikke i sig selv skulle jeg mene.

og angående idt spørgsmål.
kan du jo bare skrive

så fylde $_SESSION['error'] med de fejl du har som et array.
f.eks hvis du fejler username
$_SESSION['error']['usn']='malformed username';

og så bare.
header('Location:den side du kom fra');

på den side har d så ved username stående
$err=$_SESSION['error'];
.
.
.
user name <input...><?=(!empty($err['usn']))?$err['usn']:'';?>

hvis din side poster til sig selv kan du rykke testen om der er postet op i toppen af filen og i stedet for at rode med $_SESSION fylde $err direkte.

Jeg forstår ikke ret meget af "bare lige $_post og $_session" og øhhhh......

Er der en der kan rette siden til, så den virker, og meget gerne fjerne de "dobbelt" koder eller fejl der måtte være?

t