problemer med password system

Tags:    php

Howdy, allesammen!

Jeg har sat mig for at lave et password system i php, men uden brug af MySQL eller nogle andre databaser. jeg bruger filer.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal lave hele det med at godkende brugernavn og password.

Men det jeg har problemer med, det er hvordan jeg kan gøres så man ikke kan se siderne, uden at have skrevet passwordet.

Problemet med mit system, indtil videre, er at blokere folk, hvis de åbner på adressen: www.blabla.dk(bare eksempel), men hvis de åbner siden www.blabla.dk/index2.html... så har de adgang til alle siderne...

Derfor ville jeg høre om der er nogle der har nogle ideer, til at udbedre det system? Sådan så man skal ahve tastet passwordet for at se siderne. Husk, ingen DB!

Best regards Rune B

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eftersom siden er lavet i PHP, ville det være bedst at bruge sessions

så skal du ændre din index2.html til index2.php og i toppen af siden skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

og i bunden skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

og der hvor du logger folk ind skal du i toppen skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

og i if sætningen som giver brugerne adgang(der hvor de kan gå til index2) skal du tilføje, men husk! at dette skal skrives før noget andet bliver skrevet ud(dvs. du kan ikke skrive echo "hej"; før $_SE...):
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil have mere hjælp(til hvor de forskellige ting skal sættes ind), er du nødt til at skrive din kode...

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2006 22:10 af Bruger #6791
Howdy, allesammen!

Jeg har sat mig for at lave et password system i php, men uden brug af MySQL eller nogle andre databaser. jeg bruger filer.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal lave hele det med at godkende brugernavn og password.

Men det jeg har problemer med, det er hvordan jeg kan gøres så man ikke kan se siderne, uden at have skrevet passwordet.

Problemet med mit system, indtil videre, er at blokere folk, hvis de åbner på adressen: www.blabla.dk(bare eksempel), men hvis de åbner siden www.blabla.dk/index2.html... så har de adgang til alle siderne...

Derfor ville jeg høre om der er nogle der har nogle ideer, til at udbedre det system? Sådan så man skal ahve tastet passwordet for at se siderne. Husk, ingen DB!

Best regards Rune B

Umiddelbart kunne du vel lave en session og registrere brugernavn, password og evt. en variable i stil med $login_godkend = TRUE;
hvorefter du så kan lave et check i toppen af alle sider, noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak svarene!

Jeg giver 150 up til Jan S. og 50 up til krille.

Det er fordi jeg brugte Jan's løsning, men mit spørgesmål var foreslag og krille kom jo med et jeg kunne have brugt...

Best regards Rune B

t