Tjek det her interface

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hey.

Prøv at se det her billede. Det er af et program, jeg downloadede tidligere idag, men jeg synes det har et virkelig fedt interface... Er det noget man kan lave med en MANIFEST fil? Lige nu bruger jeg den her for at få Windows XP interface i mine programmer:

Fold kodeboks ind/udKode 


Kan man få det ligesom i programmet ved at ændre på nogle af versions numrene i min MANIFEST mon? Eller skal der en helt anden fil til? Jeg foretrækker MANIFEST filer, da de er lette at få til at virke, men hvis det skal gøres på end anden måde er det selvfølgelig i orden :).

Thomas



jeg mener ikke at du bare kan gøre det, men at du er nød til at kode farver og effekter ind i komponenterne...

du kan evt. kigge lidt på TBX:

www.g32.org

der kan du evt. lave et theme som ligner det på dit billede ;)



Hey,
du kan vist lege med en blanding af manifest, win32 api ændre det, da du kan ændre på hvordan forskellige farver skal være med at api kald :)



Hej Ken.

Kan du ikke evt. give et eksempel på det? For jeg forstår ikke helt hvad du mener ... (er noob til delphi)

Så kigger jeg på den side Morten gav mig imens :).

Thomas



hmm ja,
det jeg tænkte på kan du ikk rigtigt bruge til så meget alligevel :P

da man ændrer farvene for HELE windows :-/

men ja, brug en kombination af Toolbar2000 (www.jrsoftware.org) og TBX :)



Den siger den skal bruge filen TBX.dcu, men den er ikke at finde nogle steder :(



har du husket at indsætte stien til TBX mappen i Delphi?



har du husket at indsætte stien til TBX mappen i Delphi?

fordi .dcu filen laves ud fra .pas filen (i dette tilfælde tbx.pas bliver til tbx.dcu)



Nej, det tror jeg ikke, hvordan gør man det?



_DrawTextW(DC, PWideChar(Text), Length(Text), Rect, Format);
"Undeclared identifier _DrawTextW"...

Sry, er nok ved at give lige så stille op, har virkelig forsøgt i flere måneder på at skifte det f..... theme :( Jeg vil kun have aluminum nu, alle andre themes er ligemeget, også det på billedet :(



er det fordi du ikke kan installere TB2 og TBX?

hvis det er så brug MultiInstaller:

http://club.telepolis.com/silverpointdev/multiinstaller/index.htm

for at ændre tema skal du huske at temaet skal stå i uses.



<< < 12 > >>
t