baggrund

Tags:    visual-basic

Hey jeg er ved at lave et program der skal brugen baggrund som jeg har lavet så at jeg har et billed og jo størere du gør formen jo flere billeder kommer der hvis i forstår.

Hvordan??

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det her er helt klart en af de udfordringer mange udviklere ville forsøge at kode på en meget mere besværlig måde, end det behøver at være. Sådan som jeg har gjort det, tager FillBackground funktionen to parametrer. BgObj er det objekt du vil dække hele baggrunden med - overvej at bruge Image frem for PictureBox, da den fylder mindre i hukommelsen. Mem() er et todimensionelt array, der husker hvilke steder der allerede er blevet dækket af objektet, så hele baggrunden bliver dækket på en sikker måde, uden chance for hverken huller eller overlapninger.

Den der Static Mem(100, 100) kunne også være placeret inden i sub'en, men så ville det ikke være muligt at genbruge funktionen til at udfylde andre baggrunde. Af samme grund står der BgObj(0).Container istedet for Form1 eller Me.

Hvis du vil se nærmere på hvordan funktionen virker, kan jeg anbefale at du sætter funktionskaldet ind under et knappetryk istedet for i Form_Resize hvor den er nu, så du kan se den reagere. Du kan også smide en MsgBox ind.

Fold kodeboks ind/udKode 

mange tak

kan du ik lige sende en ZIP fil med den der test fil i??

Nope, har den ikke mere.. Hvis du har problemer med at bruge funktionen kan du skrive til min mailadresse.

t