DB og ArrayList i Mobiler med J2ME

Tags:    java

Hej.

Jeg er begyndt at lege med J2ME.

Kan man undgå problemstillingen med at man ikke kan bruge ArrayList.

Ydermere er det en måde man kan lave en database med tekst og tal i samme stil som man kan med SQL kombinerede ned Java. Eller en helt tredje måde.

Beklager de få point...

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2006 20:54 af Bruger #7348
3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg kender ikke til J2ME og ved ikke om der er en mere direkte at omgå det du siger med ArrayList. Der er da i hvert fald den mulighed at du selv skriver en ArrayList-klasse. :-)

Ydermere er det en måde man kan lave en database med tekst og tal i samme stil som man kan med SQL kombinerede ned Java. Eller en helt tredje måde.

Som sagt kender jeg ikke til J2ME, men der må vel være en eller anden mulighed for at kunne gemme en fil (søg på google). Så kan du jo gemme det som xml, ini eller dit eget format. Ulempen bliver så bare at du ikke kan hente data direkte med SQL-queries.

Beklager de få point...

Du kan få nogle point ved at svare på andres spørgsmål, skrive artiker, boganmeldelser osv. :P

Hej.

Beklager de få point...

Brug Vector - kun et forholdsvis lille subset at java API pakken er tilgængelig i J2ME. Brug evt. Eclipse eller lign og sæt det korrekt op til J2ME udvikling, så får du auto-complete på de klasser der er tilgængelige osv osv..

I J2ME programming har du ikke en database som i normal forstand, men typisk noget storage på det device du koder til, se J2ME API docs for at se hvordan du tilgår det.

Da mobile enheder ikke har mega meget ram så skulle du måske overveje at bruge arrays. Er også grunden til at der ikke som sådan kan kører databaser på disse enheder, der er meget begrænset ressourcer til råddighed. Du kan gemme dine informationer i et seriazed objekt eller som er foreslået i xml, tekst og des lige.

t