Timeout

Tags:    php

Hej med jer!
Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har fået fat i et community, som jeg svagt har prøvet at udbygge. (jeg er pænt nybegynder til php, ved knap nok hvad et array er, så det.)
Men, hvis man bare lukker vinduet med communitiet, forbliver det på, dvs. hvis personen ikke logger af, og så ikke går ind i mit community i 2 døgn, og derefter åbner det igen, så vil han have 48 timer, hvilket jeg ville begtegne som dårligt.
Jeg vil gerne have et timeout på, som fek.s hvis jeg er intaktiv i 10 min. bliver jeg automatisk logget ud.

Jeg ved somsagt ikke så meget om PHP, add evt. min MSN:
mail@oppenet.dk, og hjælp mig.
Jeg bliver meget taknemmelig hvis der er en der vil forklare, og måske sende et eks. så jeg kan lære noget af det, til fremtiden.

På forhånd tak!

PS. Ved ikke hvad point er, så giver den bare 5? :)

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2006 13:23 af Bruger #10157
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav en session der hver gang der sker aktivitet logger den nuværende tid (med time() ). Før den opdatere sessionen skal den tjekke om den forrige session var ældre end 10 minutter, hvis den var det bliver man smidt til logud-siden:
Eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Der kan godt være fejl i, og det er ikke testet...

EDIT: Har lige lagt en highlight-version ud: http://niels.spoweb.dk/scripts/scripts/timeout.phps

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2006 16:23 af Bruger #7490
lav en session med time, hver gang en bruger opdaterer en ny side, gem da den nye time i database.
Hver gang du opdaterer databasen, tjekker du lige alle andres tider, og ser om der er nogen der er ældre en 10 min. Hvis der er det, så slet dem fra online listen i databasen.

lav en session med time, hver gang en bruger opdaterer en ny side, gem da den nye time i database.
Hver gang du opdaterer databasen, tjekker du lige alle andres tider, og ser om der er nogen der er ældre en 10 min. Hvis der er det, så slet dem fra online listen i databasen.

:roll:

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2006 18:21 af Bruger #7490
Niels, hvor skal jeg skrive den kode?
Er somsagt rigtig meget nybegynder. :)
Vil du ikke add'e min MSN, og vise tålmodighed med mig til at få det til at virke?

Niels, hvor skal jeg skrive den kode?
Er somsagt rigtig meget nybegynder. :)
Vil du ikke add'e min MSN, og vise tålmodighed med mig til at få det til at virke?

Det var bare et eksmpel, det kan sikkert ikke bruges fordi det ikke er optimeret på nogen måde til det system du bruger.

Jeg kan først se på det efter uge 26 (næste uge), da jeg i uge 26 er på ferie.

t