Lidt hjælp tak

Tags:    databaser

!! UPDATE !!
Fandt selv ud af det, dog ikke den foreslåede model, men hvad fanden... nu virker det! :)

Okay, jeg sidder lige og roder med et lille system til en klan.

Jeg har en database med en hel masse klaner. Jeg henter informationerne ud på en webside hvor man så kan klikke på klanerne. Efter man har klikket for man så klan information såsom hjemmeside, irc osv.

Nu vil jeg så gerne have at alle de kampe som den valgte klan har spillet imod min klan bliver vist. Det kan godt være at det er nemt, men jeg har simpelthen gloet mig blind på koden og besluttede så nu at skrive for at få hjælp.

Altså... har min database hvor tabellerne klaner og kampe ligger.
Jeg henter information fra klaner og får vist information, men nu skal jeg også have alle de kampe som vi har spillet imod den valgte klan også bliver vist.

Det er der hvor den går galt... Skal jeg "ligge" de to tabeller sammen eller ??

Håber nogen kan hjælpe mig!

Mvh.
Martin Andersen

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2006 21:59 af Bruger #10154
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du har vel en tabel hvor der står 2 klan id'er i hver række som kamp tabel.

så det jo bare noget i retning af.

SELECT * WHERE (klanid1='MinKlanId' AND klanid2='ValgtKlanId') OR (klanid1='ValgtKlanId' AND klanid2='MinKlanId')

SELECT * WHERE (klanid1='MinKlanId' AND klanid2='ValgtKlanId') OR (klanid1='ValgtKlanId' AND klanid2='MinKlanId')

Har kigget inde på w3c.org og fandt noget som jeg har prøvet at bruge:

StrSQL = "SELECT * FROM klaner.klanid, kampe.kampklanid WHERE klaner.klanid AND kampe.kampklanid =" & Request.QueryString("klanid")
Set Rs = Conn.Execute(StrSQL)

Dette virker ikke, men for mig ser det ud somom det skal virke... men det er måske bare mig ? :D

StrSQL = "SELECT * FROM klaner.klanid, kampe.kampklanid WHERE klaner.klanid AND kampe.kampklanid =" & Request.QueryString("klanid")

Dette virker ikke, men for mig ser det ud somom det skal virke... men det er måske bare mig ? :D

Så skal du nok lige skrive det om fra ASP til PHP først, he he :)

Så skal du nok lige skrive det om fra ASP til PHP først, he he :)

Omg... det mener du ikke seriøst... Kiggede lige på det andet eksempel og det så lidt... forvirrende ud til at omsætte til praksis, men måske var det bare mig der var lidt for træt :)

Lukket !
Ved ikke lige hvordan man lukker, men ikke flere svar tak :)

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2006 22:01 af Bruger #10154
t