Databaser i Delphi

Tags:    delphi

Hej!

Jeg er ret ny i Delphi, men har anvendt VB meget...
Jeg vil gerne have mulighed for at anvende en database (helst mdb) i min applikation, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man får bygget den ind i sit program (det er tilsyneladende ikke ligeså nemt som i vb!)

Håber der måske er en venlig sjæl der kan lære mig lidt, eller måske en der kender et godt link?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Lasse



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du ellers er lidt inde i SQL sproget vil jeg foreslå dig at kaste dig ud i MySQL databaser i stedet for Access. MySQL er open source og ganske velfungerende.
Og så findes der gratis Delphi komponenter til samme.

Check MySQL ud på: http://www.mysql.com

Komponenter dertil kan du finde på: http://www.productivity.org/projects/tmysql/

Får du brug for en "front-end" til MySQL kan jeg anbefale MySQL-Front (søg den selv på nettet).

Selvom det kræver lidt mere af dig, er det ganske lærerigt og forholdsvis nemt at komme i gang med.





Hej!

Jeg er ret ny i Delphi, men har anvendt VB meget...
Jeg vil gerne have mulighed for at anvende en database (helst mdb) i min applikation, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man får bygget den ind i sit program (det er tilsyneladende ikke ligeså nemt som i vb!)

Håber der måske er en venlig sjæl der kan lære mig lidt, eller måske en der kender et godt link?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Lasse


Har PE, Standart, Pro eller Enterprise.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hej!

Jeg er ret ny i Delphi, men har anvendt VB meget...
Jeg vil gerne have mulighed for at anvende en database (helst mdb) i min applikation, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man får bygget den ind i sit program (det er tilsyneladende ikke ligeså nemt som i vb!)

Håber der måske er en venlig sjæl der kan lære mig lidt, eller måske en der kender et godt link?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Lasse

Har PE, Standart, Pro eller Enterprise.

MH.

The-Freak

Jeg bruger personal edition... Der følger måske ikke db komponenter med?

Livet er for kort til at kede sig.






Jeg bruger personal edition... Der følger måske ikke db komponenter med?


Desværre ikke. Hvis du vil anvende en gratis delphi og have DB komponenter, skal du tilbage til Delphi 4 Standard (den kom iøvrigt med et Alt om Data jubilæumsnummer for et par år siden).

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



t