Timer & minutter

Tags:    php

Jeg er igang med mit community, jeg har programmeret alt det jeg skal bruge UNDTAGEN! En funktion som "tæller" hvor lang tid en bruger har været aktiv/online. Altså på sider som .. www.About-Ns.dk, www.Arto.Ramu.dk, www.Shocknews.dk osv. osv.. Der er den funktion der tæller ens bruger antal timer + minutter. Også bagefter skal man kunne udskrive hvor mange timer + minutter en bruger har været online. Og hvert minut der går, skal brugeren der er logget ind få 1 point. Hvis i forstår? :)

Det er den eneste funktion jeg mangler.. Håber i ved hvordan man gør!!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmmm kan du mon bruge artiklen, http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=148 og omskrive den lidt?

Du har din tabel med brugere, og indsætter en kollone der hedder "sidstOnline", og en der hedder "tidOnline".
Hver gang brugeren går ind på en side opdateres "sidstOnline". Hvis at "tid der er nu-gl. sidstOnline>LOFT" (loft er det antal tid man kan være på siden uden at klikke sig rundt, og kunne f.eks. være 8 min.(480 s.)) er falsk, så tillægges tidOnline "tid der er nu-gl. sidstOnline".
Antal point udregnes så med "tidOnline"/600 f.eks.(her får man et point pr. 10 minutter online)

Forstår den desværre ikke lige nu, eller er det fordi jeg ikke lige har energi til at læse den :)
Andre svar?

Kan du prøve med kode? :)

Kan du prøve med kode? :)

Ahh... Nu må du også selv lave lidt:) Er der noget du har problemer med da? Har du ikke prøvet PHP og MySQL før, eller?

Jo da, har programmeret PHP i lang tid nu. Har oss lavet community osv. osv. men liige det der har jeg prøvet, men kan ikke få det til at virke :s

t