Uforståeligt resultat ved brug af html/css....

Tags:    html css

Hej

Jeg har et lidt "sjovt" problem... jeg får nogen linieskift/tomme linie når jeg bruger <p></p> selvom jeg ikke burde.

Da det ikke vil give nogen mening at lede efter alt css/html i et dokument med en masse php så har jeg hevet det rene html/css ud så I kan se problemet:

www.wuhtzu.dk/random/test_p.html
Fold kodeboks ind/udKode 

style.css
Fold kodeboks ind/udKode 

Der skal I primært lægge mærke til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Som I kan se får jeg en underlig blank linie ovenfor og nedenfor navnet i midterste tabel, hvor navnet samtidig er et link og indsluttet i <p>-tag. Derimod sker det ikke hvis jeg blot laver navnet til et link som i den nederste tabel og der sker heller ikke noget når jeg blot bruger <p> uden at lave navnet til et link.

Så det må være kombinationen af <a> og <p> der giver et problem, men hvorfor? Hvad gør jeg galt?

Jonas

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2006 09:31 af Bruger #7041
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
P giver altid en linjeskift når det lukkes. Sådan er tagget lavet. Du kan ændre det ved at ændre line-height i din css. I øvrigt hedder det font-size, og ikke fontsize. Så den overstående css-kode vil ikke virke.

Hvis ikke det virker kan du bruge <span>, eller sætte display: inline; på dine <p> tags.

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2006 13:01 af Bruger #5426
line-height vil vel ikke give det rigtige resultat?! Hvis der er flere linier i <p>'en vil de jo også blive klemt sammen. Hvad med margin?

Fold kodeboks ind/udKode 

Du har helt ret i det hedder font-size, det står der også i resten af style.css, men det hjælper jo ikke meget når det er skrevet forkert i definitionen af <p>...

Men i øvrigt tak for svaret... vil lige se om jeg kan finde ud af noget med line-height :)

Fejl post.

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2006 13:55 af Bruger #5426
Okay jeg har fundet ud af det med at der skiftes linie efter et <p>-tag, men hvordan kan det være der bliver lavet en blank linie over linket i den midterste tabel og to blanke linie efter? Der burde vel kun komme en efter, pga. <p>-tagget..

t