Vise data fra form

Tags:    php

Hej alle udvikklere

Jeg er simpelthen ved at give op, og jeg kryber også ydmygt hertil og beder om jeres hjælp efter at have læst alle mulige bøger og steder på nettet. Mit probelm er åbenbart alt for simpelt til at blive beskrevet noget steds.

Jeg har i MySQL tre tabeller en med sogne, en med herreder og en med amter og dem har jeg via id-numre relateret til hinanden. Min join ser f.eks. sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil lave en søgeside hvor brugeren kan søge på enten sognet eller herredet eller amtet. Den er vist nok korrekt sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde ud af at få resultatet af min forespørgsel vist. Jeg vil gerne vise både sognet og herredet og amtet. Jeg har prøvet med bare sognet, men får hele tiden "
Parse error: parse error in C:\\websites\\test.local.net\\sogn\\svar.php on line 29" - og der står simpelthen ikke noget i linie 29.

Her er mit spagfærdige forsøg på en svar.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil blive meget glad, hvis en af jer, vil skære det ud i pap for mig :B

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at fjerne de to "" omkring print !

//Jacob Veile

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2006 23:15 af Bruger #8516
Det er jo en lortekode du har, for at sige det rent ud..

Når det er så dårligt lavet er der jo en grund til at det fucker op..

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan skal den se ud..

såvidt jeg kan mangler du at afslutte din select med en '

Hej Nørden

Det hjalp nu ikke meget. Ganske vist forsvandt fejlen i linie 29, men jeg får stadig intet som helst vist

Hej Jakob - næh desværre heller ikke. Jeg tror jeg gør noget andet grundlæggende galt, men kan simpelthen ikke gennemskue det.

Jeg har lavet lidt om på søgeformularen, så det skulle være tydeligere for php, at jeg arbejder med en multipel form. Det der tastes ind, lægges sådan her: <input type="text" name="vaerdi" /> og jeg kan godt se, at et af problemerne sådan set er, at jeg ikke rigtig får "vaerdi" op at svinge i svar-scriptet. Søgeformularen kommer her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har også ændret på svar-scriptet, men jeg få stadig ingen resultater. ØV - jeg håber meget på, at en af jer kan/vil hjælpe mig videre.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kære Christian Jeppesen

Du skal have mange tak for dit venlige svar!

Vær rar at bemærke, at jeg er novice, og jeg kan se, at du er både meget erfaren og dygtig. Jeg læser mig til tingene og jeg har gjort, som der stod i den bog jeg har købt.

Det virker nu stadig væk ikke. Men det må jeg jo se om jeg kan gøre noget ved.

Når du nu er freelance og så erfaren, ville du så være interesseret i at søge jobbet, jeg har slået op i sektionen, der er indrettet til det?

t