Hvordan og hvorledes?

Tags:    c++

Jeg er efterhånden kommet helt fint igang med Win32 api'et, men nu er jeg kommet i tvivl hvordan jeg skal lave mine applikationer.

Skal jeg lave en dialogboks, hvor jeg derefter tilføjer nye controls via en resource-fil, eller bare et normalt vindue med runtime-controls?

Jeg kan se at det er meget nemmere med en dialogboks m/ resource-fil, men hvad er fordelene og ulemperne?

Synes at det bliver lidt tungt hvis man hver gang skal bruge CreateWindowEx(); til dvs. controls.

Indlæg senest redigeret d. 15.06.2006 16:15 af Bruger #8422
Det er mest et spørgsmål om smag og behag.

I starten brugte jeg også .rc filer, men nu synes jeg at det er lettere med CreateWindow

Tror jeg så bare fortsætter med mine resourcefiler, til jeg er blevet lidt mere stabil, og så derefter begynde på den anden måde.

Tak for rådet, men er der virkelig ikke nogle fordele eller ulemper ved at vælge det ene frem for det andet?

Det kan godt være mere overskueligt at have det samlet i .rc filer.

Men .rc filer virker (stort set) ikke i dev-cpp.
Og hvis dine dialog-boxe skal kunne ændre størrelse, er den størrelse og placering du angiver i .rc filen ikke vigtig; der bruges det du angiver ved WM_SIZE. Og så er der ikke så meget tilbage til .rc filen.

Underligt, fordi jeg benytter mig netop af dev-cpp, som indtil videre har virket fint.
Nu har jeg heller ikke lavet større programmer, så det kan være problemerne kommer engang senere hen.
Endnu en gang, tak.

t