Hjemmeside hopper rundt

Tags:    programmering

Jeg har opbygget en html side med CSS styring af elementerne.

www.lkhojskole.dk/nyside

Men jeg må gøre noget galt, for selv om tingene står fint på side 1 efter meget bøvl, hopper de rundt på side to, hvis jeg ændrer i teksterne eller fjerner elementer.. (der er kun en side mere, som hedder SKOLEN under HØJSKOLEN)

Er det ikke netop meningen med CSS at tingene skal blive hvor man sætter css scriptet til?

Hvad er det jeg gør galt i dette dokument?

Jeg vil med andre ord gerne have at elementer (dropdownmenu, venstrestillet menu og main indholdsframe)står fast det samme sted på alle sider, uanset hvad jeg laver om på af indhold osv (og i alle browsere)

Håber en kan hjælpe mig!

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du mangler at lukke en del af dine tags. Det kan give problemer, når browseren prøver at gætte, hvornår de skal lukkes, og gætter forkert. Prøv at validere siden.

#right-content {
float:left;
width:175px;
position:absolute;
top: -18px;
left:-200px;
}

Den forstår jeg ikke. Du floater den samtidigt med at du giver den en absolute position, hvor du i øvrigt placerer den uden for skærmen (-200px). Så hedder den i øvrigt #right-content, selvom du giver den en left-værdi.

Hej

Tak for kommentarer. Jeg ved godt at det er lidt skidt, men det er mit første forsøg udi CSS. Den hedder right fordi den var right indtil i går, hvor jeg fik ideen om at flytte dem.
Men jeg har altså ikke helt fattet forskellen på float og position, men jeg prøver at gøre noget. Kan man validere i Dreamweaver? Eller findes der et godt program til det? Jeg fandt et plugin til Firefox som skulle gøre det, men det virkede ikke til Mac OSX

Det er faktisk interessant, jeg håber du kan svare på det. Hvorfor er det, at jeg er nødt til at placere right_content i -200px for at få den til at opholde sig det rigtige sted? Det er som om det er pga det andet indhold jeg har på siden. (jeg har slettet float funktionen, men det hjalp ikke.

Tak det var helt rigtigt!

Prøv lige at se mit nye spørgsmål, for der er stadig en ting jeg ikke kan løse det hedder "box får menuen til at flytte sig"

t