Før OnChange og et andet lille spørgsmål

Tags:    delphi

Hej. Sidder og roder med TabControl og har kraftigt brug for at finde ud af hvilken event jeg skal bruge hvis den skal udføre koderne lige før OnChange.
Altså ligefør der sker en ændring så programmet kan nå at gemme det gamle data...

Håber i forstår :D


En andet lille spørgsmål er at Morten i denne tråd
http://udvikleren.dk/Thread.aspx?f=2&t=16800&tech=2
har skrevet at denne kode kan markere den nyeste tab.

TabControl1.TabIndex := TabControl1.Tabs.Count-1;

Men hvad skal jeg gøre for at finde ud af af hvor mange der er. Det er nemlig jo meget let bare at skrive Count-1 for den nyeste og Count-2 for den næst nyeste. Men skal jo også vide hvor langt den må gå med count så jeg ikke får nogen fejl. Hvis du forstår? :S



10 up for vær svar!



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er helt sort det der...aah...nu forstår jeg...den ældste vil jo altid være 0. Næstældste vil altid være 1, osv osv.

Hvis du så vil lukke alle tabs gør du bare sådan her.

for i:= TabControl.Tabs.Count-1 downto 0 do TabControl.Tabs.Delete(i); eller hvad koden for at slette en tab er.



Indlæg senest redigeret d. 15.06.2006 16:16 af Bruger #3275
brug OnChanging....det er før OnChange...


Og brug:

TabControl1.Tabs[0]

til det andet...0 fordi det er den første tab som er oprettet og derved den ældste ;)



Jeg forstår ikke....antal af tabs for du med TabControl1.Tabs.Count som du selv skriver..:S



Ja. Den nyeste er Count-1 og næstnyest er Count-2. Men hvordan hved jeg hvad der skal stå efter Count- for at jeg får den ældste tab. Håber du forstår det :D



Tak. Okay jeg bruger OnChanging. Men kan stadig ikke finde ud af at bruge:
TabControl1.TabIndex := TabControl1.Tabs.Count-1;
med det nyeste! Hvad mener du helt precist decko? :S

Btw. Mortens eksempel er helt i skoven :D



sorry:

TabControl1.TabIndex := 0;



t