website host

Tags:    php

jeg søger et script der kan gøre at Brugere kan oprette deres eget website og får så deres egen mappe på webserveren og et X antal mb. det må også gærne være i asp. nogen der kan hjælpe.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg mener at det skal være et progam som skal gøre det... det skal ligge på serveren og kører 24-7...

Plesk er vist et program kan det:

http://www.swsoft.com/

PS Hotserv.dk bruger det...

tja hvis jeg har en hjemmeside der heder mig.dk så skal besøgende via en side der heder fx. opret.php kunne oprette en mappe på hjemmesiden. så kommer han/hindes side til at hede fx. www.mig.dk/mappen_der_blev_oprettet

Det kan laves rimeligt nemt med phpfunktionen der hedder mkdir();

Har faktisk været igang med at lave sådan et system engang (altså allá webbyen), men blev aldrig færdig med det...

Brugerens filstørrelser kan du finde med funktionen filesize(); og så lægge dem sammen.. hvis de er større end det antal MB som de må ha - så sørger du bare for at vedkommende ikke kan uploade flere filer...

Kan godt flække noget kode sammen til dig hvis du er interesseret...?

Det er nu ikke bare at kaste en kode ud.
Det handler om sikkerhed og mapper/filers rettigheder har enormt meget at sige! Derfor baserer de fleste sig på FTP, og dem der ikke gør baserer det på mySQL. Webbyen f.eks. bruger stort set kun mySQL til deres løsninger.

tja hvis jeg har en hjemmeside der heder mig.dk så skal besøgende via en side der heder fx. opret.php kunne oprette en mappe på hjemmesiden. så kommer han/hindes side til at hede fx. www.mig.dk/mappen_der_blev_oprettet

hov.. fejlpost.. kunne bare ikke få den smidt i udvalgte tråde ;)

Indlæg senest redigeret d. 15.06.2006 21:07 af Bruger #5601
ja tak, du må gærne flække noget kode sammen til mig. altså kun hvis du vil.

ja men så er det lige den funktion mkdir();. jeg har aldrig kunnet finde en der har duet. og jeg har lige et spørgsmål mere. findes der en funktion der heder copydir();

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2006 22:36 af Bruger #10050
t