ComboBox spørgsmål (Visual C++)

Tags:    c++

Yep.
Jeg har en combobox, som er sat til Typen "Drop List".
Der er en edit kontrol og en knap, og ved tryk på knappen bliver indholdet af edit kontrollen lagt over i ComboBoxen, og det virker fint nok.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg checker op på at det jeg prøver at tilføje ikke allerede findes i ComboBoxen?

Den fungerende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak!

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan kalde

m_combosjov.FindStringExact(-1, MyStr);

for at finde ud af om strengen er i listen, og så kun tilføje den hvis ikke den er der.

Eller du kan kalde FindStringExact for at finde ud af om den er der, og så slette den hvis den er (DeleteString), og derpå tilføje den med AddString. Derved opnår du (måske) at den nye streng får den samme position hver gang.

Når du siger "kalde" hvordan mener du så?

Ligesom:

if ( m_combosjov.FindStringExact(-1, MyStr); == true )

Eller hvad ?

(Undskyld jeg er n00b!)

Du kan kalde

m_combosjov.FindStringExact(-1, MyStr);

for at finde ud af om strengen er i listen, og så kun tilføje den hvis ikke den er der.

Eller du kan kalde FindStringExact for at finde ud af om den er der, og så slette den hvis den er (DeleteString), og derpå tilføje den med AddString. Derved opnår du (måske) at den nye streng får den samme position hver gang.

En combobox returnerer CB_ERR for FindStringExact hvis ikke den finder det man søger efter, så:

if(m_combosjov.FindStringExact(-1, MyStr) != CB_ERR)
{
// MyStr was not found
}

Thank you!

Jeg har fulgt din færden på forum en del... Så hvis jeg kender dig ret vil du ikke have UP?

Anyways, har du overvejet at undervise i programmering (hvis du da ikke allerede gør det) ?

Jeg vil ikke have point.
Nej jeg underviser ikke, men har overvejet det.

t