Fordelen ved at lave en hjemmeside i PHP frem for HTML er at der bare er uendelig mange flere muligheder i PHP end i HTML. Man må selvfølgelig ikke sige at man laver en hjemmeside i PHP ISTEDET for HTML da PHP sådan set bare er et mellemled der behandler data før der bliver sendt HTML ud til browseren.
Et emne som nok vil være godt at komme ind på er netop det med den ofte brugte sætning "Jeg vil lave min hjemmeside i PHP da jeg synes HTML er dårligt." Det kan ikke lade sig gøre at lave en hjemmeside i PHP da PHP aldrig bliver sendt ud til browseren. f.eks.
<?php
echo "<p>Dette er en test</p>";
?>
Dette er jo PHP men det bruges til at smide HTML ud til browseren. Der er mange der ikke forstår det.
Mht. mysql vs access ved jeg ikke lige så meget. Umiddelbart tror jeg mySql har flere muligheder men jeg er ikke sikker. En af grundene til jeg bruger mysql er at jeg aldrig nogensinde har set nogen bruge andet. Alle de gæstebøger, nyhedssystemer, afstemningen osv osv. jeg har set har altid oftest brugte mysql, hvis ikke...har de brugt en txt-fil som database.
Skal nok skrive lidt mere hvis jeg finder på mere. Men det her må du nøjes med indtil videre
.