Forum søg

Tags:    php

Hvordan kan jeg lave en forum søg, som kan vise hvilke tråde bruger har skrevet et indlæg eller tråd i?

min tråd sql (forum_thread) har:

forumid = nummeret for forumet.
author = brugerens id.
subject = emnet.
date = dato (timestamp).

(plus nogle ekstra som jeg ikke tror er nødvendige)

min indlæg sql (forum_post) har:

id = id'et for indlæget.
threadid = nummeret på tråden den hører til.
author = brugerens id.
date = dato (timestamp).

jeg har prøvet sådan, men så kommer den samme tråd flere gange og jeg er nød til at lave to lister i stedet for en:

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sådan kunne en query se ud med teskt fra søgboks
Fold kodeboks ind/udKode 

utestet:

$getsearch = mysql_query("select f.title f.id t.subject t.id p.date from forum_post AS p,forum_forum AS f,forum_thread AS T where f.id=t.forumid t.id=p.threadid AND p.author='".$userid."' group by p.threadid order by date desc");

Indlæg senest redigeret d. 14.06.2006 19:44 af Bruger #5620
hvordan? gerne et eksempel!

det undrer mig i øvrigt lidt at author colonnen bare heder author når alle dine andre id colonner har id i deres navn, ikke at det gør nogen forskel men vil mene det altid er praktisk at holde sig fast til et navngivnings concept, så er der mindre sandsylighed for man bliver i tvivl om hvad en given ting heder og dermed spare tid på at finde ud af det.

det undrer mig i øvrigt lidt at author colonnen bare heder author når alle dine andre id colonner har id i deres navn, ikke at det gør nogen forskel men vil mene det altid er praktisk at holde sig fast til et navngivnings concept, så er der mindre sandsylighed for man bliver i tvivl om hvad en given ting heder og dermed spare tid på at finde ud af det.

jeg ved det godt :(

men jeg er også ny i php... jeg tester koden senere ;)

t