Konvertering af .exe til en NT Service - (mangler erfaren konsulent)

Tags:    delphi

Jeg står med et akut problem at jeg skal have et eksisterende Windows32 program udviklet i Delphi til at køre som en service.

Jeg har prøvet en Microsoft Utility som kan installere et normalt winsows program som en service men servicen vil ikke starte.

Jeg har prøvet at oprette en ny service i min Delphi 6 Enterprice MEN hver gang servicen skal starte eller stoppe fejer den og det er endnu ikke lykkedes mig at få noget til at køre.

Det burde være ganske simpelt men jeg mangler erfaring på området og har hårdt brug for en som kan kigge på problemet.

Jeg har igår invisteret i Delphi 7 Enterprice KUN for at få dette til at virke.

Jeg har igår invisteret i SvCom men får intet svar svar udvikleren og kan ikke få installeringen til at fungere.

Jeg er geografisk placeret i Århus Centrum og tænker at det bedste måske er et personligt besøg af eller hos en erfaren udvikler som kan hjælpe.

mvh. Henrik Andersen - DMR



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ikke rigtigt en løsning til dig, da NT service programmering er et emne for sig selv.
Til gengæld kan du forsøge dig med et stykke software der hedder FireDaemon som kan
downloaded her:

http://www.firedaemon.com/downloads/

Dette fremragende "stykke" kan køre alle mulige programmer som en service under
Win2000, så mon ikke det også virker under NT.
Jeg har selv haft stort held med det, så måske det kan løse dit problem.



Jeg står med et akut problem at jeg skal have et eksisterende Windows32 program udviklet i Delphi til at køre som en service.

Jeg har prøvet en Microsoft Utility som kan installere et normalt winsows program som en service men servicen vil ikke starte.

Jeg har prøvet at oprette en ny service i min Delphi 6 Enterprice MEN hver gang servicen skal starte eller stoppe fejer den og det er endnu ikke lykkedes mig at få noget til at køre.

Det burde være ganske simpelt men jeg mangler erfaring på området og har hårdt brug for en som kan kigge på problemet.

Jeg har igår invisteret i Delphi 7 Enterprice KUN for at få dette til at virke.

Jeg har igår invisteret i SvCom men får intet svar svar udvikleren og kan ikke få installeringen til at fungere.

Jeg er geografisk placeret i Århus Centrum og tænker at det bedste måske er et personligt besøg af eller hos en erfaren udvikler som kan hjælpe.

mvh. Henrik Andersen - DMR


Hej Henrik,

Det er ikke "bare" at ændre din applikation til en service. Der er flere forskellige ting som du skal tage højde for. Angående din eksisterende service som du konverterede via Microsoft util, så skal du huske at sætte "Allow service to interact with desktop" under "Windows Start menu"->"Settings"->"Control Panel"->"Administrative Tools"->"Services". Vælg din service og højre klik og vælg "Properties". Under fanebladet "Log On" finder du den checkbox som skal sættes.

Det forudsætter selvfølgelig at din service/applikation bruger Forms, Desktop, TApplication osv. ellers burde dette ikke være nødvendigt.

Du kan prøve både med din Microsoft genereret service og din Delphi service for at se om der er en af dem som virker.

Hvis dette ikke hjælper på at få startet service'en så send mig en mail og så skal jeg nok lave en "Template" til service'en som kan starte, stoppe og pause.

Mvh
Michael.



t