Start på Flash

Tags:    grafik webdesign

Hej.
Jeg er igang med at lære Flash og har valgt programmet Macromedia Flash Professional 8, men det er meget svært at finde rundt i og lære på egen hånd så jeg har ledt og ledt efter bøger og tutorials der kan hjælpe mig igang, men uden held.

Er der nogen der kender nogle bøger eller tutorials der kan være behjælplige?

På forhånd tak.
- Simon

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uha der er mange.

actionscript.org har nogle fine, men desværre gamle artikler. Skimt dem eventuelt, om ikke andet så for teorien.

gotoAndPlay.it har nogle gode, ofte spil-centreret artikler, gode hvis du skal udvikle et meget interaktivt eller dynamisk side/spil. De har desuden et godt forum og en god link afdeling

gotoAndLearn.com har en del video-artikler, helt up-to-date og med tilhørende gratis source og blog. Mange gode, fyldige og interessante emner.

Desuden kan jeg varmt anbefale Andre' Michelles side, fyldt med genialle og inspirende experimenter og tilhørende source.

Det samme er gældende for Outside Of Society, der også er fyldt med en masse gode, inspirende experimenter.

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2006 19:56 af Bruger #8188
Da jeg begyndte med Flash bruge jeg en bog af Heine Lennart Christensen der hedder Hurtigt i gang med Flash MX 2004. Jeg er senere gået over til Flash 8, men de minder meget om hinanden. Bogen bliver ikke solgt længere, men du kan downloade den som ebook for 25 kr. hos saxo.com på adressen http://www.saxo.com/item/1165173

Det er en fantastisk god bog der grundigt går igennem de mest basale funktioner i Flash men også lærer dig det mere avancerede.

t