kan man ?

Tags:    delphi

<< < 123 > >>
PROBLEMSTILLING : Kan man lave et program der starter i stedet for windows

Uddybning : altså lige som en slags netcafé, med sådanne system ? windows kører i baggrunden men man kan ikke komme uden om det program der er lige som netcafénes systemer ?



Ja og nej. Du kan ikke lave et program (styresystem) der kører istedet for Windows. Det du kan gøre er at lave en shell replacement som udskifter explorer.exe som er det windows bruger til at vise ikoner, startbar, mappevinduer osv osv.

Måden hvorpå man kan starte sit eget program istedet for explorer.exe er således:

Åbn registreringsdatabasen (Start->Kør->regedit).
Guide dig frem til "mappen" HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\System. Muligvis eksisterer nøglen System ikke og skal derfor oprettes. Inde i System tilføjer man en Streng-værdi der hedder Shell og dens værdi skal så være stien til det program man vil have åbnet istedet for explorer. Se evt. dette screenshot.

http://www.winguides.com/registry/display.php/849/

Hvis du har flere spørgsmål så bare sig til.
Er selv i gang med et pc-cafe interface til en ven så har selv leget lidt med det.



kan jeg få lov til at se det du har lavet, mangler lidt inspirition,

hvis man laver om på reg, kan man få det tilbage til standart igen, ?



Der er ikke så meget at se..er ikke noget så langt endnu. Men sådan ser det ud indtil videre: http://decko.hotserv.dk/lanerinterface.png

Og ja, du kan bare slette det du opretter i registreringsdatabsen igen.



har lavet noget jeg gerne vil vise dig, så du kan hjælpe mig lidt :D, msn ?,



Hej Jonas (Decko) og Kim H.

Hvis jeg replacer det i reg. og mit shell replacement så f*cker min pc, kan jeg så på nogen måde redde den ?

Virker ctrl+alt+del stadig, for så kan jegjo bare lukke mit shell replacement og starte explorer.exe og så ændre reg. den vej?

M.v.h. Johnny Rasmussen.

PS: Undskyld at det blev lidt off topic.



Ctrl+Alt+Delete vil stadig virke da det ligger rimelig "dybt" nede i Windows så næsten lige meget hvor fucked ens pc er vil Ctrl+Alt+Delete stadig virke.

Og til Kim, har desværre ikke tid til at hjælpe i dag, er på vej ud af døren, men måske på et andet tidspunkt.



Okay.. :D




Lyder godt..

Så skal der programmeres i aften ;)

Heeh..



måske kan vi lave det sammen :S ?

Har et udkast til en start



Hej igen.


Åbn registreringsdatabasen (Start->Kør->regedit).
Guide dig frem til "mappen" HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\System. Muligvis eksisterer nøglen System ikke og skal derfor oprettes. Inde i System tilføjer man en Streng-værdi der hedder Shell og dens værdi skal så være stien til det program man vil have åbnet istedet for explorer.


Nu har jeg haft åbnet regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\System

Lavet en ny strengværdi der hedde Shell og skrevet dette i den:

C:\\Documents and Settings\\J-Boy\\Dokumenter\\Billeder\\hackers-xp\\Project1.exe

Men der sker intet ved opstart ? Den starter ganske normalt :(

Virker dette ikke på XP, ved nemlig at de fleste webcaféer bruger 2000, noget med det ?

M.v.h. Johnny Rasmussen.



<< < 123 > >>
t