Opbygning med css = umuligt ?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hejsa Alle

Jeg er ved at lave en konkurrence side, og vil jo helst lave det i ren css, så man slipper for tables.

Nå men i midten af siden skal man kunne se et preview på konkurrencerne, og bredden skal være max 610px.
Det skal laves så premie billedet er lagt til venstre, og øvers kommer så en overskrift, nedenunder en kort beskrivelse, alt det er jo nemt nok..
Men nu kommer det umulige, i bunden af den <li> jeg har lavet, vil jeg så gerne ha et firmalogo, så man kan se hvem der kører konkurrencen.. Men den nederste tekst rykker sig, jo alt efter hvor stor premie teksten er.. jeg har fået den til at floate til højre nu (ikke som på billedet) men det med at justere det efter bunden af en <li> er bare umuligt.. og åbner man det så i firefox, så smadre det bare hele designet :o/

http://starchild.dk/test.jpg

Kan i se hvad jeg mener??

Er der nogle der har en ide ?

PS. Hvor finder man en php/css/mysql programmør der vil være med på en god ide, og få andel i projektet ??

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes generelt du har en underlig opbygning af din side.. Hvorfor i det hele taget brug ul & li, når du slet ikke har nogle lister på din side?

Brug i stedet de relevante tags til at opsætte din side med.. så skal du se det nok går lettere :)

Hvordan kan jeg bruge tags, når de skal komme efter hinnanden og ved siden af hinnanden? Hvorfor er der ikke norgen ordenlige guides på nettet? har læst en bunke bøger og guider, men ingen forklarer rigtigt ud over "se jeg kan sætte en box over en anden, og lige på siden jeg vil ha den" ja tak hvis man har en boks, og der ikke skal komme random indhold.. så ja er css nemt.. hehehe

hov og jeg lister da alle konkurrencerne.. det er vel fint nok at bruge lister til det..

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2006 13:54 af Bruger #10109
ja du "lister dem" - men ikke som en liste!

En liste er f.eks.

1. Punkt 1
2. Punkt 2
3. Punkt 3
osv...

Brug <div style="float:left; width:40%; margin:0px 2.5% 10px 2.5%;">INDHOLD AF BOKS HER</div>

Eller noget i den stil...

Håber det kan hjælpe :)

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2006 20:24 af Bruger #4575
nu er det endeligt prøvet.. problemet er der stadigt, dvs det logo der skal ligge nede i højre hjørne flytter sig i højden efter teksten :evil: hvorfor kan man ikke bare sige at billedet skal ligge sig f.eks. 40px fra top, og så ligger det sig ovenpå alt det andet??

billederne inde i div'en får en class="linkimage21"

og i css filen:

.linkimage21 {
position: relative;
margin-left: 0px;
margin-right: 0px;
border: 0px;
top: 50px;
float: right;
}

Hvorfor skal alt rykke sig rundt som det selv lyster?

brug position:absolute.. position:relative vil sige, at billedet bliver rykket 50 pixels mod toppen, ift. den position som billedet ville tage uden nogen placering

<< < 12 > >>
t