Opbygning med css = umuligt ?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hejsa Alle

Jeg er ved at lave en konkurrence side, og vil jo helst lave det i ren css, så man slipper for tables.

Nå men i midten af siden skal man kunne se et preview på konkurrencerne, og bredden skal være max 610px.
Det skal laves så premie billedet er lagt til venstre, og øvers kommer så en overskrift, nedenunder en kort beskrivelse, alt det er jo nemt nok..
Men nu kommer det umulige, i bunden af den <li> jeg har lavet, vil jeg så gerne ha et firmalogo, så man kan se hvem der kører konkurrencen.. Men den nederste tekst rykker sig, jo alt efter hvor stor premie teksten er.. jeg har fået den til at floate til højre nu (ikke som på billedet) men det med at justere det efter bunden af en <li> er bare umuligt.. og åbner man det så i firefox, så smadre det bare hele designet :o/

http://starchild.dk/test.jpg

Kan i se hvad jeg mener??

Er der nogle der har en ide ?

PS. Hvor finder man en php/css/mysql programmør der vil være med på en god ide, og få andel i projektet ??

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det burde være til at lave..

Jeg ville forsøge mig med noget style="position:relative;" på dit li-tag. Herefter ville jeg lave style="position:absolute; bottom:0px; right:0px;" på billedet. Så burde det placere sig allernederst og længst til højre af det sidst element, som har en position (dit li, da vi gav det position:relative :)).

Hvis du skal have mere hjælp, må du poste din kode.

hov og jeg lister da alle konkurrencerne.. det er vel fint nok at bruge lister til det..

rasmus_hoeks@hotmail.com

kontakt mig på msn, så skal jeg nok hjælpe dig lidt med at bygge din side op.

Hej Juel!

Du skal ind og kigge på parameteren float her, evt. kombineret med margin for at opnå det ønskede resultat. Listeform er ikke en korrekt metode til at opbygge en sådan problemstilling.

Jeg tror, jeg forstår dit problem, men det ville være meget lettere at hjælpe hvis du gav din htmlkode så jeg kunne redigere mig frem til en løsning.

Men nej, det er højst sandsynligt ikke umuligt.

Jeg forstår ikke dit problem. Hvorfor bruger du en <li>?

Ang. dit ps, må du nok slippe nogle penge for at få hjælp af en programmør.

Alt efter pris kan jeg muligvis være behjælpelig.

Hov??

Indlæg senest redigeret d. 13.06.2006 10:39 af Bruger #4575
hmm ok, jeg vil lige prøve jeres forslag.. der er dog ikke tid før imorgen.. så skal jeg nok melde tilbage, hvis det ikke virker så poster jeg koden, så i kan se hvad jeg laver :D

http://www.starchild.dk/test/index.php?page=viskategori.php&kat=2&order=start

Nu er koden lagt ud, det spiller ikke med dit forslag Mads, jeg kan kun få det til at spille halvt med float: right; og så rykker det sig op/ned med teksten :bounce:

source koden ligger her: http://www.starchild.dk/test/tester.zip

Nu har jeg sq snart prøvet alt, jeg er ved at gå til af irritation..:@ og ser man så siden med crappy firefox, ja så kan jeg begynde forfra.. hvorfor tolker de ikke bare ens, hvor svært kan det være ???

Jeg synes generelt du har en underlig opbygning af din side.. Hvorfor i det hele taget brug ul & li, når du slet ikke har nogle lister på din side?

Brug i stedet de relevante tags til at opsætte din side med.. så skal du se det nok går lettere :)

<< < 12 > >>
t