Overfør fra Outlook.

Tags:    asp

Er der nogen der ved hvor man kan finde, eller er der nogen der kan lave, et script til at man inde fra sin hjemmeside lige kan trykke på en knap inde under administration, og så overfører den alle data fra kalenderen i outlook.? altså en slags synkronisering.?

Jeg skal bruge det til en hjemmeside til en skole, der har deres kalender i outlook, men også godt vil have den online, så forældrene kan følge med i hvad der foregår på skolen.

Alle point til den der kommer med et brugbart svar, ellers bliver pointsne retfærdigt fordelt over dem der hjælper mig.

Håber i kan hjælpe.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I outlook kan du gemme din aklender som website, ved at gå op i filer > gem som webside

Outlook generer herefter automatisk en hjemmeside, hvor man kan se kalenderen...

Hvis det er på en skole, kan jeg godt se problemerne i at man skal til at uploade via ftp til hjemmesiden...

mit bud på en løsning vil være at stien du så gemmer siden i vil i stedet for c:\\documents and setting\\administrator\\dokumenter skulle sættes til
ftp://user:pass@hjemmeside.dk/public_html/kalender/index.html

ved godt det ikke er helt det du bad om, men vil selv mene at det opfylder samme slutresultat, og i kraft af at outlook gemmer sidst gemte adresse for kalenderen så tror jeg det vil fungere uden de store problemer

Jeg lavede engang et VB script, måske du ka bruge det. Det kræver en reference til msoutl.olb

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja, det er så bare det, at jeg har brug for at have det over i et .asp dokument, da jeg skal have lavet nogle funktioner til at sorterer lidt i det, for i skolens kalender ligger der nogle informationer, som ikke skal på nettet, og dem skal jeg kunne tage fra, og derefter lægge det hele i en database.

Jeg ved jo ikk om det kan lade sig gøre, men når man kan overføre fra en hjemmeside til outlook, så tænkte jeg at man sikkert også kunne gøre det omvendt.

problemet er lidt at outlook kører på klient maskinen... ASP kører på serveren... så du skal have en application der kan kommunikere mellem server og klientens outlook...

Alternativet er at bruge den løsning jeg har før, men så have to kalendere på maskinen... 1 til det der skal ud til offentligheden og en til det "private"...

Ellers så må du selv til at programmere et script der kan kopiere begivenhederne fra den eksporterede outlookside om til opslag i en access database, hvilket måske bliver lidt svært

Jeg tror også det bliver lidt svært, og så er det forresten en SQL database, og så er det jo på en skole, hvor de ikke har tid til at side og skrive i to kalendere, men jeg må jo prøve at kigge på en jeg kan få lavet en løsning, og hvis jeg kan, vil jeg ligge den her ind, så andre med samme problem kan se hvordan det kan gøres.

Der er selvfølgelig stadigvæk mulighed for at lave besvarelser i denne tråd, hvis nogen ved hvad der kan gøres.

Lukket. kunne ikke bruge nogle af jeres svar. men elelrs tak fordi i gad svare..

t