For mange fonte :S

Tags:    diverse

Jeg har lidt af et problem, jeg har for mange fonte. Jeg har så mange at Word crasher når jeg tryk på font dropdownen, og PhotoShop gider ikke åbne, også på grund af de mange fonte. Er der noget jeg kan gøre udover at slette mine fonte?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et alternativ ville være at ligge de fonts du ikke bruger hele tiden i en anden mappe end din default-font-mappe, og så flytte dem ind igen, når de skal bruges.
Personligt bruger jeg ikke 2/3-dele af mine fonts, men har ikke det samme problem som dig, så har ikke slettet/flyttet dem.

Jeg brugte AMP Font Viewer til at fjerne alle de unødige skrifttyper. Man kan, udover at fjerne dem permanent fra systemet, også bare lægge dem over i en anden mappe.
Den egentlig fordel ved programmet i forhold til at skulle gøre det i Stifinder er nu, at man kan se skrifttyperne (og eventuelt få et overblik over dem alle), så man ikke skal åbne dem hele tiden...
http://www.ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

Jeg fik løst problem, jeg gendannede alle standardfonte og installerer dem jeg vil beholde vha. programmet Nicolai nævner. Hvis andre vil vide hvordan man gør er "opskriften" her:

Smid din XP cd i pc'en.
Opret en midlertidig mappe som vil indeholde de gendannede fonte (lad os bare kalde den newfonts) og smid den ind i C:\\Windows.
Åbn en kommandoprompt.
expand E:\\i386\\*.tt_ C:\\Windows\\NewFonts [Enter]
expand E:\\i386\\*.fo_ C:\\Windows\\NewFonts [Enter]
E er i øvrigt drevet med XP cd'en hvis nogen skulle være i tvivl.
copy C:\\Windows\\Fonts\\desktop.ini C:\\Windows\\NewFonts

Sådan, så genstart Windows i fejlsikret tilstand.
Når den er startet op omdøber du din gamle Fonts mappe til eks. OldFonts og omdøber NewFonts til Fonts. Genstart pc'en normalt og alt skulle nu være i den skønneste orden.

t