Tags:
php
Hej
På en side med sessions får jeg også PHPSSESSION IDer med i andre URLs der sigter på den lokale server men ikke på fremmede URLs.
Det gør at når man kopierer en lokal URL f.eks. for at bruge den i en mail, så kommer der en lang, og irrelevant, hale på.
Hvordan undgår jeg dette?
Mik D.
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
du kapper vel bare halen af når du kopierer URLen?
sessions-id'et er ikke helt irrelevant. Det kan give sikkerhedsproblemer, hvis andre får fat i et session-id, som er givet til dig.
Er det din egen hjemmeside du snakker om? I så fald vil jeg anbefale, at du bruger cookies til sessions i stedet for url'en.
det opstår for mig nr brugeren loader min side første gang for hver session, måde jeg fjerner det på er at tjekke om en variable i sessionen er sat som altid vil blive sat ved første besøg og ekstere altid(du kan bare lave en boolean), og hvis denne ikke er sat sætter jeg den og bruger header funktionen til at genloade siden.
PS: hele min side køre igennem samme fil, derfor er alle indgange til min side på samme fil.
0
Hej
Jo det er en mulighed. Men ikke så elegant som hvis den ikke blev vist for de sider der henvises til er uden session-relevans.
0
Hej Jesper
Ja det er min egne sider.
Jeg beuger allerede cookies i memory. Men da jeg i går fandt på at lægge nogle lokale links ind så fik de en PHPSESSION id på af en eller anden grund. Men det er til sider der ikke er variable overhovedet som funktion af brugeren.
Mik D.