Tekst fra select replaced med smiley

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej!

Hvordan kan jeg lave den valgte punkt til mit kommentar system, feks. hvis jeg nu valgte "God nyhed" i min select, så skal den postes som et billed som jeg så selv laver hvor der så kommer til at stå: "God nyhed".. Hvordan laves det?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår det godt.. Så jeg skal bare skrive det her for at skifte et punkt i en <option>?

Fold kodeboks ind/udKode 

Nej det vil du ikke få noget ud af gør sådan i din select:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dernæst tager du på din artikel.php (eller hvor du nu behandler formens data...
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan selvfølgelig gøre alt muligt i hver enkelt case, leg med det og tilpas det til dit behov ;)

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2006 21:39 af Bruger #3422
Jeg forstår ikke hvad du mener. Uddyb venligst. Gerne med noget pseudo kode eller andet.

Jeg forstår ikke hvad du mener. Uddyb venligst. Gerne med noget pseudo kode eller andet.

Fold kodeboks ind/udKode 

Der vælger jeg så "Fantastisk" i min option.. Når den poster det, så skal den lave det automatisk om til et billed som jeg så selv laver, hvor der kommer til at stå: "Fantastisk"!

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2006 15:51 af Bruger #10083
Tror han mener:

Et kommentar system..
Hvor man kane rate nyheder..
Hvis man så vælger f.x "god nyhed" så bliver det erstatet af et givent billed..

Jeg ville nok gøre det med at indsætte en værdi 1-6 evt. i en db som rateing også lave en switch det erstatede 1 med dårlig og 2 med mindre god osv osv..

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2006 15:52 af Bruger #5582
Tror han mener:

Et kommentar system..
Hvor man kane rate nyheder..
Hvis man så vælger f.x "god nyhed" så bliver det erstatet af et givent billed..

Jeg ville nok gøre det med at indsætte en værdi 1-6 evt. som rateing også lave en switch det erstatede 1 med dårlig og 2 med mindre god osv osv..

Kan du lave det?

Ja.. Kender du til mysql og switch funktionen ?

Kender til mysql, men ikke switch funktionen.. Men lyder da ret interresant! :)

http://dk.php.net/manual/en/control-structures.switch.php her kan du læse om switch ...

Spørg endelig :)

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2006 16:27 af Bruger #1151
http://dk.php.net/manual/en/control-structures.switch.php her kan du læse om switch ...

Spørg endelig :)

Forstår det godt.. Så jeg skal bare skrive det her for at skifte et punkt i en <option>?

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t