b-one kompitabelt billedupload?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har efterhånden forsøgt mig på mange måder, og studeret diverse tutorials, artikler, fora samt php.net(meget) . Jeg kan dog simpelthen ikke få lavet det upload script som jeg vil have. Det har noget at gøre med b-ones PHP opsætning. Så det jeg ville høre var, om der er nogen der har erfaring med upload scripts på et b-one webhotel, som ville øse lidt af sin viden?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har haft B-one som host på et tidspunkt og synes selv de er ret fesne og så vidt jeg husker så kunne jeg ikke lave et upload script den gang jeg havde dem.

Men du kan jo hurtigt tjekke om det kan lade sig gøre. For at lave et upload-script af nogen art er følgende krævet:

1: Serveren skal køre PHP 4.0.0 eller nyere
2: Følgende opsætning i PHP.ini:
file_uploads=1
upload_max_filesize>0
post_max_size>0

Dette kan du kontrollere ved at lave en fil med <?phpinfo()?> og kører den på din server.

Har også selv meget dårlige erfaringer med b-one og upload-systemer.
Tror ikke Per gør noget forkert. Men hved selvfølgelig ik. Kan godt være b-one - tror jeg.
Fik engang noget til virke, eller sådan da. Men tutorialen har jeg desværre glemt :D

Det burde ikke være b-one der er problemet.
Tjek dit script

prøv at bruge dette og se om det virker ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

du skal lige huske at lave en mappe ved navn upload, i den mappe filen ligger i.

HUSK at sætte mappen til 777...

edited: jeg tor heller ikke at det har noget med b-one at gøre, da jeg kan se at b-one's opsætning ligner Hotserv's og der er der ingen problemer ;)

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2006 16:21 af Bruger #8254
prøv at bruge dette og se om det virker ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

du skal lige huske at lave en mappe ved navn upload, i den mappe filen ligger i.

HUSK at sætte mappen til 777...

edited: jeg tor heller ikke at det har noget med b-one at gøre, da jeg kan se at b-one's opsætning ligner Hotserv's og der er der ingen problemer ;)

Jeg kører B-One lige nu, og jeg har absolut INGEN problemer med upload... Hverken af tekstfiler, musik, video, eller billede... Hehe.. og webcafes uploadscript var også det første jeg brugte... Det er så bare blevet splittet ad og kodet om 1000 gange siden ;) Men tvivler nu på at det er B-One der er problemet :P

b-one stinker 100% til billed oplaod, har forsøgt et utal af gange for at få det et system op og kører men kom aldrig til at virke.. Så skift udbydeR!!!

alle sammen passer. Det er den safe-mode der freaker, vil jeg tro. Desuden så har jeg flere phpBB2 boards på webhotellet, og alle har det fint med _deres_ billedupload. Så det er altså muligt. (jeg har opgivet at hitte rede i phpBB's kode, så jeg kan ikke tage systemet af den vej.)

Så er det vel, undskyld mig, fordi du ikke kan få lavet dit upload script ordenligt? Har du noget kode vi kan se?

heh. Nej desværre, ikke lige ved hånden. Jeg har dog på et tidspunkt lavet et script der virkede på et andet webhotel (mener det var på wannafind) men som hverken virkede på b-one eller web10. Selv ikke efter tre timers knoklen.

Er det noget du skal have hjælp til? Som du måske har bemærket, så har jeg igår og idag haft to tråde angående at koble en resize funktion på min billedupload og det fungere nu perfekt, så sig til hvis du vil have lidt "start-hjælp"

<< < 12 > >>
t