Søger OnMouseOver

Tags:    delphi

Jeg er ret ny i delphi..
Jeg vil lave en knap hvor at når man holde musen over skal der ske noget.. men ondragover under event som jeg troede kunne bruges virker ikke..

Er der nogen som kan hjælpe mig..?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ret ny i delphi..
Jeg vil lave en knap hvor at når man holde musen over skal der ske noget.. men ondragover under event som jeg troede kunne bruges virker ikke..

Er der nogen som kan hjælpe mig..?

Vælg din komponent og vælg fanen med statemens(gider ikke starte Delphi så er ikke helt
sikker på hvad den hedder). Vælg OnMouseEnter eller OnMouseOver, dobbelt klik på den
og skriv din kode.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Brug OnMouseMove (Den virker kun når musen BEVÆGER sig over objektet)...
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???[Redigeret d. 19/02-03 21:07:34 af Elias (neuroman)]



Du skal have fat i en komponent som har mouseEnter/mouseLeave events.
Og se evt her, den har source med som du kan lære hvordan af: http://www.vclcomponents.com/x_authors.asp?ID_AUTHOR=8834

Du kan godt bruge mouseMove men så må du have et event i formen osse som du bruger sammen med fx en boolean til at bestemme om du kommer inde fra knappen og ud på formen eller omvendt. Alt i alt så fungerer det ikke altid, fx hvis knappen ligger på kanten af formen så kan du risikere at du ikke for lavet event ved udgang fra knap og knappen vil så stadig være fremhævet (fx).[Redigeret d. 20/02-03 12:54:09 af Martin Klausen Andersen]



Jeg er ret ny i delphi..
Jeg vil lave en knap hvor at når man holde musen over skal der ske noget.. men ondragover under event som jeg troede kunne bruges virker ikke..

Er der nogen som kan hjælpe mig..?

Vælg din komponent og vælg fanen med statemens(gider ikke starte Delphi så er ikke helt
sikker på hvad den hedder). Vælg OnMouseEnter eller OnMouseOver, dobbelt klik på den
og skriv din kode.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Ups, min fejl. Det er en Label der har OnMouseEnter og OnMouseLeave.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Jeg er ret ny i delphi..
Jeg vil lave en knap hvor at når man holde musen over skal der ske noget.. men ondragover under event som jeg troede kunne bruges virker ikke..

Er der nogen som kan hjælpe mig..?


Vælg din komponent og vælg fanen med statemens(gider ikke starte Delphi så er ikke helt
sikker på hvad den hedder). Vælg OnMouseEnter eller OnMouseOver, dobbelt klik på den
og skriv din kode.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



t