hjælp til udvikling af spil til mobiltelefon

Tags:    programmering

jeg ved nærmest ingenting om udvikling af spil til mobiltelefoner(eller programmering generelt), men har en knald god ide jeg skal ha produceret, så jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber jeg måske kan få besvaret herinde

* hvilket sprog skal der udvikles i, hvis det skal kunne spilles på alle nyere mobiltelefoner (lanceret inden for de sidste 2 år)??

* har det nogen indflydelse på valg af sprog om spillet er grafisk krævende eller simpelt i struktur??

*når jeg beslutter mig for at starte produktionen af mit spil, skal jeg så regne med at ansætte flere programmører, eller vil 1 mand kunne lave 1 spil??

*hvor lang tid vil det ca. ta' at lave et spil...(ved godt det er et dumt spørgsmål da det afhænger af så meget)??

*hvis jeg ikke svømmer i penge hvor meget skal jeg regne med at bruge i lønninger til udvikling af et spil(kravet er at det skal være top-professionelt udført arbejde :-) )??

Jeg vil sige at du skal udvikle i java. Om du skal ansætte flere til at lave det, tror jeg ikke. Du kan nok godt selv lave det, men jeg vil dog sige at hvis du ingen erfaring har med programmering så kommer der nok til at gå lidt tid før du kan begynde at udvikle dit spil. Jeg mener at java sektionen her på udvikleren.dk har nogle artikler om java applikationer til mobil. Dem kan du da starte med at kigge på.

tak for dit svar....jeg kender mig selv godt nok til at vide jeg ikke skal gå i krig med det selv,så hvis man forestiller sig jeg kommer op med en detaljeret plan for præcist hvordan produktet skal se ud/fungere, og jeg hyrer 2 programmører for 3 måneders varighed...

er det så realistisk at jeg har et færdigt produkt??, eller har jeg i bedste fald en spilbar demo??, eller vil den givne tid slet ikke være nok??

som sagt...jeg ved intet om hvad det kræver for at udvikle et spil til mobil :-)

på forhånd tak.

3 måneder til et spil til mobilen. Nu har jeg aldrig selv prøvet at lave spil, og dermed spil til mobilen, men jeg ved hvordan de forskellige faser kommer til at se ud, altså brainstorming, sætte en plan, lave mockup, strukturerer koden etc. etc. og det kan godt tage lang tid, men så har du også et spil som kommer til at virke. Om 3 måneder er for lidt eller for meget, det ved jeg ikke, men hvis du har en idé så synes jeg da at du skal prøve at kontakte nogen og spørge om prisen osv. Det ville jeg gøre hvis jeg var i dine sko!!

jeg er heller ikke spilproogrammør, men jeg ved fra folk jeg kender som arbeder professionlt med andre opgaver, at hvis du har en godt od fuldendt koncept på plads og der virkelig er noget ide og engament bag, så er det nemmere at få en go mand til en god pris, fremfor hvis man kommer og siger sin ide i få korte ord uden bagtanke...

Jeg vil råde dig til som Martin at kontakte forskellige firmaer der udvikler spil. Det vil vel med forholdvist kort søgning på google kunne finde...

Held og lykke med projektet :)

Man kan lave et snake spil i java til mobiler på ca. 1 måned, 2 hvis det skal testes på en lang række forskellige modeller, med forskellige knapper og display.
Skal du lave Hitman III til mobil koster det nok mere end 25 mande-år.
Så det er ret svært at svare på hvor lang tid det vil tage at lave spillet.

Hvis der skal være meget tung grafik der skal opdateres hurtigt bliver du måske nødt til at lave spillet i C++, og så leve med at det ikke kan spilles på alle mobiler.

Hvis du ikke har råd til aflønning, kan du måske få et firma til at udvikle det imod at de får royalties af salget.

t