Irriterende CSS problem

Tags:    html css

Jeg er ved at lave mit website http://sieker.hotserv.dk, men jeg har et problem jeg er nødt til at få hjælp til at løse. Det er meningen at siden altid, skal gå til browserens bund, dvs. copyrightlinien skal flyttes ned, til det passer.

Det virker fint, hvis der er tekst nok til at man skal scrolle, men ellers ikke og det er ret så irriterende...

Jeg har prøvet at rode lidt med nogen min-height, men jeg synes ikke rigtigt det fungere, så jeg håber i kan hjælpe...

Mvh
Sieker

PS. Hvis i bruger IE, ligner bunden af siden lort, da jeg har valgt ikke at tage hensyn til åndssvage IE... Så må Microsoft bare lave en browser der vise siderne som de nu engang skal vises... :D

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil virke proffesionel, så er det totalt ånsvagt at sige "Blah Blah, IE dumt, mig ikke lave til det." Det betyder en stor rød lampe i hoved på en fremtigdig arbejdsgiver at du ikke "vil/kan" lave til IE. ja, det er rigtigt at IE har nogle problemmer på et område, men nu er det jo sådan at IE er 90% af internettet, så at ikke lave til IE, er det samme som at sige at man ikke vil have besøgende på sin hjemmeside. Og en hjemmeside der renderes forkert, virker amatør agtigt, ligemeget om det er pga. det ene eller det andet, for der er jo rigtig mange andre sider som ser fine ud i stort set alle browsere.

Men for at fortælle dig om dit problem, så prøv at sætte måde html tagget og body tagget til style="height:100%", og se om det hjælper, og så tag at bruge XHTML 1.1, hvis du vil bruge CSS, da det gør tingende en del nemmere.

Det er ganske enkelt. når du bruger XHTML 1.1 så kan du ikke lave noget der er 100% højt. Det er en regl i xhtml. Så hvis du vil have noget med 100% højde til at virke skal du skrive toppen således:

<html
<head>
<title> osv...

og alt det der med at body og html skal være 100% har ingen betydning det er de allerede.

Du kan jo tage udgangspunkt i en af mine ufærdige sider på

http://zule.dk/v5/index.php

Og lige en anden ting. Folk gider ikke læse at siden ikke virker optimalt. Hvis man skal lave en hjemmeside skal den laves ordentligt til alle browsere. Især hvis du bruger png billeder skal du også ordne det. Det kan sagtens virke med ie altsammen..

Points tak :D

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2006 10:33 af Bruger #6088
I din body i CSS SKAL der være disse...

Fold kodeboks ind/udKode 

og den table der skal fylde det hele, SKAL der være:

Fold kodeboks ind/udKode 

Tro mig, det vil løse det...

Indlæg senest redigeret d. 10.06.2006 18:04 af Bruger #8860
Nogle gange vil det også være nødvendigt at sige html { height:100% } i sit style sheet :)

Og png-billeder kan sagtens vises i IE ja, dog vil det forhindre siden i at blive valideret hos w3. Dette kan dog løses ved at tilføje det nødvendige CSS med javacript.

onload="this.style.filter=''progid: DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src=\\"' + this.src + '\\", sizingMethod=\\"scale\\")'; this.width=this.offsetWidth+'px'; this.height=this.offsetHeight+'px'; this.src='trans.gif';"

Hvor trans.gif er et 1x1 pixel gennemsigtigt billede. Husk at fjerne mellemrum mellem : og D (ellers kommer der en ":D")

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2006 15:51 af Bruger #4575
t