Der er også noget som hedder (TM), eller registered Trademark
Trademark (Varemærke) og Registered Trademark (Registreret Varemærke) er så absolut ikke det samme.
Hvis vi siger Udvikleren.dk, nu er Udvikleren i sig selv et ganske normalt ord, dette kan hermed ikke angives som varemærke, men derimod kan "udvikleren.dk" registreres. Når man registrerer et varemærke har man lov til at sætte (R) eller fx "Reg. Varemærke" ved sit varemærke, og dermed fortælle folk, dette navn har JEG registret, derfor må DU ikke bruge det uden MIN tilladdelse.
Derimod bliver et varemærke automatisk genereret, hvis jeg kan sige det således. For eksempel er "Udvikleren.dk" automatisk et varemærke da det er navnet på et produkt, altså, dette website.
Det kræver at navnet er unikt, og ikke et ord som findes i en dansk ordbog (hvis det vel at mærke er et firma placeret i DK).
Efter hvad jeg tror skal man dog have et CVR nummer, dvs. et firma, for at have mulighed for at blive indehaver af et varemærke.
Windows er et normalt engelsk navn, og må derfor bruges i diverse tekster. Microsoft har ingen mulighed for at sagsøge en komponist hvis denne bruger ordet "windows" i personens tekst - selvom det er et varemærke. Det kan så bruges under "Microsoft Windows", dette må hermed ikke misbruges eller på anden måde skabe vanrøgt over virksomheden.
- egern