Spille plade ?

Tags:    delphi

Hej Udviklere..

Jeg skal have lavet en spille plade til et spil.
Pladen skal være ligesom i Matador. Nogle idéer til hvordan jeg laver ringen med alle felterne i ?

Gerne nogle eksempler at gå ud fra.

M.v.h. Johnny Rasmussen.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
i et tegneprogram medmindre du vil bruge delphi til at tegne pladen i. så loader du bare pladen ind i en image komponent, og så fremt det relevant at vide om et felt på pladen bliver klikket(er det ikke i matador) kan du jo så lave noget kode der udfra stedet billedet blev klikket regner ud hvilket felt der er tale om. såfremt du ønsker at tegne pladen direrkte med delphi foreslår jeg du tegner den på en image component :). Det her svar kunne måske nok virke næsvist det er ikke meningen men gad bare ikk eskrive en udførligt om delphi der laver sådan noget du lige så godt kunne bruge et tegne program.



Indlæg senest redigeret d. 05.06.2006 19:41 af Bruger #5620
Hej Nørden (og evt. andre)

Jeg vil gerne bruge Delphi til at lave spillepladen.
Hvis jeg evt. kunne få et eksempel på en let løsning af at lave en cirkel delt i 8 stykker, som så kan farves eller hvad man nu vil med dem idividuelt, så ville jeg blive meget glad.

Det er vel et eller andet med at regne nogle punkter ud.

Jeg kan klare at regne ud hvor mange grader hvert stykke ville skulle være, men det kan jeg vel ikke rigtigt bruge til noget?

M.v.h. Johnny Rasmussen.

På Forhånd Tak.



Jeg lukker!

Fandt en måde at gøre det på, men droppede projektet da jeg ikke kan lave en spilleplade på den måde. Felterne ville simpelt hen blive for små.

M.v.h. Johnny Rasmussen.



Jeg lukker!

Fandt en måde at gøre det på, men droppede projektet da jeg ikke kan lave en spilleplade på den måde. Felterne ville simpelt hen blive for små.

M.v.h. Johnny Rasmussen.

Man kunne da evt. lave noget hvor man kunne zoome ind, og derved undgå problemet med at spillepladen er for lille??



nå ok havde eller lige lavet dette :)


Fold kodeboks ind/udKode 


man skal bare putte en image component på forme som SKAL være kvadratisk.

så skulle du bare have sat width til den bredde et felt har(afstanden fra inner cirklen til yder cirklen) og fields til antallet af felter.



t