Image upload og resize

Tags:    php

Hey

Har næsten lige spurgt om råd hvad angår farver til min resize funktion, men nu er den gal igen - skal have lidt hjælp til at tilføje en upload funktion.

Jeg har to filer:

chooseimage.php
Fold kodeboks ind/udKode 

resizeimage.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Ideen er, at jeg med chooseimage.php skal kunne vælge det billede som skal uploades og resizes og derefter skal resizeimage.php så stå for at resize det og give det nyt unikt filnavn. Selve resizeimage.php virker hvis jeg i den fil specificerer et billede ved $image="test.jpg" og hvis test.jpg så ligger på serveren. Men jeg kan ikke få det til at virke når jeg vælger billedet først. resizeimage.php modtager ikke noget billede fra chooseimage.php. Det kan jeg se da resizeimage.php kommer med en fejl om "division by 0" som er fordi den ikke kan finde højde og bredde på det billede som ikke er der.

Hvad gør jeg forkert?

Mvh JOnas

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, vil du uploade billeder til server og lave en kopi som er resized, eller er det filer på serveren du vil have resized?

Hvis du vil resize billeder som er på serveren, kan du ikke bruge type=file, så skal du bruge type=text, da type=file sender fil indholdet...

Hvis du vil uploade også resize skal du først have den uploadede fil over på serveren også kan du kalde functionen til at resize, tag evt et kig på [url=http://php.net/move_uploaded_file]move_uploaded_file[/url]...

Ideen var at jeg skulle vælge et billede som skulle uploades og så resizes... så billedet skal på ingen måder være på serveren først :)

Jeg kan nu se jeg var på vej i den "helt" forkerte retning... er vist kommet tilbage på sporet igen.

t