3 spørgsmål

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hejsa

/edit: Det blev 4 spørgsmål :-)

Jeg sidder og roder med noget c++, da jeg gerne vil lære det. Jeg startede på det idag så er ret ny, og har måske allerede gabt over for meget.

Jeg har lånt noget kode fra en af de utallige gratis steder på nettet, og er nu igang med at prøve at viderudvikle det.

1. Hvordan får jeg terningerne op på samme niveau, sådan at spiller 1 og 2's kast ligger over for hinanden?

2. Jeg vil gerne have en highscore funktion. Er det noget jeg burde glemme nu her i starten?

3. Ideen med spillet er at jeg vil kunne lægge en ascii tegning ind for hver spiller. f.eks. en ispind. Når spilleren så kaster sin terning (f.eks 2 + 5), får han f.eks. 7 streger i sin ascii tegning. Vinderen er den der bliver først færdig. Det er så meningen at de 5 hurtigste (Dem med færrest kast) skal kunne gemmes i en highscore liste.

4. Kan jeg fiksere det dos vindue, så den har en fast størrelse fra starten af? Vil gerne have at ascii tegningerne bygges op i bunden, mens feltet hvor terningerne kastes cleares ved hvert kast.

Det var vist det jeg sidder og roder med nu. Håber at nogen derude kan give mig nogle hints om hvordan jeg kan løse nogle af de problemer.

På forhånd tak.

Koden kan ses her forneden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 03.06.2006 23:01 af Bruger #10068
14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal gemme alle scores der er lavet for hver spiller. Dvs. hvis spiller 1 kaster 5 kast, og scorer 1+1+2+3+6 skulle min tæller gerne vise summen 13.

I så fald er du nødt til at gemme dem i et array (eller en std::vector)

Ja netop :-) Det var det mit oprindeligt spørgsmål gik ud på, men jeg ved ikke hvordan jeg får den til at gemme summen. Jeg kan få den til at gemme første kast, men så starter den forfra ved næste kast.

Btw. mange tak for din hjælp indtil nu. Sætter jeg stor pris på.

Du er vel nødt til at have en tæller der tæller hvilket kast nummer du er i gang med og bruge denne tæller som index i dit array?

Og bestemme dig for om Score[Index] skal indeholde summen op til Index eller kun score for nuværende kast.

<< < 12 > >>
t