Move over effekt!

Tags:    delphi

Hejsa.
Jeg er igang med at lave en WebEditor:
http://shafh.dk/01.jpg
Flot ik :D
Alle knapper som i ser er billeder! Og jeg ønsker at de alle har en move over effekt.

Jeg har startet med at bruge komponenternes OnMove effekt. Altså OnMove på knappen og så på billederne omkring. Knappen bedes den skifte billede. Når man går ud skifter den tilbage.
Funktionen fungerede nogenlunde med 4 knapper. Men da jeg har over 30 og får over 60 har jeg lidt svært med det. Og så er det iøvrigt et helvedes arbejde. Og så kokser det tit når brugeren bruger alt+tab midt i det hele, så han altså ikke får knappen tilbage!

Jeg vil ikke uddybe alle de mange irriterende problemmer jeg har med det. Men jeg har brug for en anden løsning! Denne rækker ikke i længden. Findes der nogle kompomenter? Eller nogen der har en smart kode?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg havde engang brug for det samme og lavede et imagebutton component med mouseover og mousedown, det er rimelig simpelt at lave. Da det var det første komponent jeg lavede er koden ikke skide flot, men du kan nok bruge det til at lave en forbedret version.

Fold kodeboks ind/udKode 


Hehe, kan godt lide du har WebCoder kørende i baggrunden til at kigge efter :P.



Hvorfor ikke bare mouseover og -out eventsne?



1. Fordig der ikke findes nogen MouseOut til Image

Grunde til det jeg prøvede forklare før:
1. Fordig et er et helvedes arbejde
2. På grund af at der kan opstå fejl hved at brugeren minimerer programmet imens knappen er Mouseover
3. Fordi at det kræver at alle områder rundt om knapperne har en hvis bredde. Har prøvet med kun 1 px. Der reagerede MouseOver ikke hvis man kørte hurtigt over!



Det kan jeg ikke benægte :D Og heller ik at Office 2007 også kører.
Det er godt med noget inspiretion ;) Men jeg skal nok prøve at sørge for at det ikke ligner TSW WebCorder for meget, så Kasper ikke føler at hans Copyright er blevet overtrådt. Og selvfølgelig det samme med Office 2007 -selv om det nok for meget Vista stil. Men den er vel også svær for Microsoft at klage over. Det gør alle jo ;)

Jeg har aldrig rigtig arbejdet med egne komponenter, men kan være jeg skal læse artikler her på siden igennem og så kigge lidt på dine koder. Btw. Artiklen kan umuligt være nok til at få erfaring nok! Kender du flere Artikler/Tutorials om netop dette emne?



Whee... Det komponent du har lavet er genialt. Du burde sælge det. Jeg kunne selv have fundet på at købe sådan et komponent hvis jeg så det :D

Det virker fint. Men kan godt se man kunne udvikle en lille smugle. Man kan stadig snyde det med at holde musen nede på knappen og rykke den væk fra knappen og slipper. Så vil den tro at du stadig er over knappen. Men det er en mindre detalje...

Ind til videre vil jeg lade det være som det er ;) Har nemlig ikke mange erfaringer med at lave komponenter. Men kan være jeg skal lære det. Jeg har vært fald fået blod på tanden :D



Indlæg senest redigeret d. 26.07.2006 22:29 af Bruger #5097




t